Pregled bibliografske jedinice broj: 471028
Primjena dizelelektrične propulzije na brodovima
Primjena dizelelektrične propulzije na brodovima // Ukorak s vremenom : glasilo ... : časopis Udruge pomorskih strojara Split, 41 (2010), 19-31 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 471028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena dizelelektrične propulzije na brodovima
Autori
Dvornik, Joško ; Dvornik, Srđan
Izvornik
Ukorak s vremenom : glasilo ... : časopis Udruge pomorskih strojara Split (1332-1307) 41
(2010);
19-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
električna propulzija; pretvarači frekvencije; podtrupni propulzori
Sažetak
Pored plovnih objekata specijalne namjene na kojim je uobičajena, električna propulzija u posljednje vrijeme pogoni i sve više trgovačkih brodova. Brodari se za električnu propulziju ponajprije odlučuju zbog odličnih manevarskih sposobnosti, povećane raspoloživosti, mogućnosti znatnog smanjenja strojarnice i povoljnijeg razmještaja brodskog prostora, te naravno smanjenja troškova goriva. Otkriće tiristora i razvoj reguliranih elektromotornih pogona napajanih iz tiristorskih ispravljača 70-tih, odnosno statičkih pretvarača frekvencije 80-tih godina, omogućili su integraciju brodskog elektroenergetskog sustava, a time i potpuno iskorištenje ukupne instalirane snage pogonskih strojeva za propulziju, prekrcaj tereta i ostalu potrošnju. Koncepcija objedinjenog elektroenergetskog sustava konstantne frekvencije i napona s propulzijskim elektromotorima napajanim iz statičkih pretvarača danas je standardno rješenje na velikim putničkim brodovima, ali i na plovilima s dinamičkim pozicioniranjem. Novi zamah električna propulzija dobiva uvođenjem zakretnih podtrupnih potisnika (AZIPOD®) početkom 90-tih, koji dodatno potenciraju sve njene eksploatacijske prednosti. Električna propulzija s aktualnom generacijom podtrupnih potisnika, zasnovanom na elektro¬motorima s permanentnim magnetima, zahvaljujući povećanoj hidrodinamičkoj efikasnosti ima značajno manju potrošnju goriva od dizel-mehaničke propulzije i kod plovidbe maksimalnom brzinom, prema [1].
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ASFA: Aquatic Science and Fisheries Abstracts