Pregled bibliografske jedinice broj: 470982
Model segmentacije tržišta u nakladništvu
Model segmentacije tržišta u nakladništvu // Marketing u društvu znanja / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR), 2008. str. 101-113
CROSBI ID: 470982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model segmentacije tržišta u nakladništvu
(The Model of Market Segmentation in Publishing)
Autori
Martinović, Maja ; Vranešević, Tihomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Marketing u društvu znanja
Urednik/ci
Grbac, Bruno ; Meler, Marcel
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci ; Hrvatska udruga za marketing (CROMAR)
Grad
Rijeka
Godina
2008
Raspon stranica
101-113
ISBN
978-953-6148-72-1
Ključne riječi
segmentacija tržišta, model segmentacije, nakladništvo
(market segmentation, segmentation model, publishing)
Sažetak
Dobar temelj za buduće djelovanje nakladnika predstavlja istraživanje za potrebe segmentacije čiji je cilj dobiti različite segmente kako bi se nakladnik mogao opredijeliti za jedan ili više njih, te na taj način ostvari(va)ti tržišni uspjeh. U tome im može pomoći predloženi model segmentacije tržišta u nakladništvu koji je univerzalno primjenjiv i koristan svim nakladnicima, bez obzira na njihovu veličinu ili specijalizaciju. Model započinje spoznajom problema koji se želi istražiti, a zatim slijedi izviđajno istraživanje. Kada se već dovoljno zna o problemu koji se istražuje postavljaju se ciljevi i hipoteze istraživanja. Potom dolazi opisno (deskriptivno) istraživanje koje u svojoj prvoj fazi ima projektiranje instrumenta istraživanja. To se odnosi na kreiranje anketnog upitnika pomoću kojega se podaci prikupljaju direktno sa terena. Nakon toga se pristupa kontroli i sređivanju, te obradi i analizi podataka. Po završenoj analizi podataka moguće je provjeriti hipoteze u odnosu na rezultate dobivene istraživanjem. Daljnja analiza primarnih podataka odnosi se na segmentaciju tržišta, tj. podjelu tržišta na odgovarajući broj različitih skupina. Detaljno se utvrđuju specifična obilježja svakog segmenta i vrši se izbor jednog ili više segmenata po određenim kriterijima. Nakon što se izabere ciljni segment (ili više njih) marketinške aktivnosti se kreiraju i usmjeravaju tako da u potpunosti odgovaraju tom segmentu. Te aktivnosti se prvenstveno odnose na pozicioniranje i odabir najprikladnijih oblika elemenata marketinškog spleta, te na njihovo sustavno djelovanje. Na kraju slijedi promatranje i utvrđivanje poslovne uspješnosti nakladnika. Ukoliko ona nije na odgovarajućoj razini, postupak treba vratiti u neku od ranijih faza te ponoviti dio procesa. To se obično odnosi na vraćanje na fazu u kojoj se vrši opisno istraživanje, a u određenim slučajevima to može biti i vraćanje na fazu u kojoj se obavlja izviđajno istraživanje. Uspješna implementacija ovoga modela ovisi o njegovom korektnom transferu u akciju i ona može mijenjati i usavršavati donošenje odluka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb