Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 470980

Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj


Martinović, Maja; Pirić, Valentina
Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj // Mostariensia (Mostar), 17 (2003), 123-139 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 470980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj
(Social marketing in religious institutions and religious schools in the Republic of Croatia)

Autori
Martinović, Maja ; Pirić, Valentina

Izvornik
Mostariensia (Mostar) (1023-8638) 17 (2003); 123-139

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
društveni marketing ; neprofitni marketing ; Crkva ; škola ; mediji ; segmentacija populacije ; društvene promjene
(social marketing ; non-profit marketing ; church ; school ; segmentation ; social changes)

Sažetak
Devedesetih godina u Republici Hrvatskoj dolazi da korjenitih promjena vezanih za uređenje, društveno-političko i gospodarsko okruženje. Evolucija marketinga i njegovo širenje u podsustave hrvatskog društva dovela je do sve veće primjene i u područjima društvenih djelatnosti pa tako i u vjerskim institucijama i školama. Iako je u Hrvatskoj u odnosu na Katoličku crkvu broj drugih vjerskih institucija ralativno malen, zbog niza aktivnosti i trendova koji postoje u sekulariziranom svijetu koji nas okružuje, ne treba zanemariti razmišljanje o konkurenciji. Marketinško ponašanje je najčešći razlog konkurentske uspješnosti, no mišljenja o tome i danas su vrlo različita. U okviru znanstvenog istraživanja proveli smo dvije ankete. Cilj prve bio je istražiti znanje i mišljenje vjernika o mogućnostima koje marketing može pružiti na području djelovanja vjerskih institucija. Istražili smo i aktivnosti koje bi od strane Katoličke crkve mogle potaći pojedinca na aktivno uključivanje u život vjerske zajednice, zatim na koji način ljudi dolaze do informacije o događanjima i koja sve promotivna sredstva koristi Crkva kako bi informirala javnost u tim školama, njihovo poznavanje marketinga i razne primjene pojedinih marketinških aktivnosti u hrvatskim srednjim školama. Iako je istraživanje potvrdilo da se u školama obavlja niz marketinških aktivnosti, stav većine nastavnika vjerskih škola (85%) je da se one u njihovim školama uopće ne primjenjuju. Da se marketinške aktivnosti ne bi trebale primjenjivati u školama jer je ona neprofitna ustanova misli 48% nastavnika. Ovakvo mišljenje proizlazi iz nepoznavanja marketinga, pa čak i iz krivog stava prema marketingu. U radu se govori o načinima i razlozima zbog kojih je primjena marketinga u vjerskim institucijama i školama danas uistinu neophodna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Martinović (autor)

Avatar Url Valentina Pirić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Martinović, Maja; Pirić, Valentina
Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj // Mostariensia (Mostar), 17 (2003), 123-139 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Martinović, M. & Pirić, V. (2003) Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj. Mostariensia (Mostar), 17, 123-139.
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Maja and Piri\'{c}, Valentina}, year = {2003}, pages = {123-139}, keywords = {dru\v{s}tveni marketing, neprofitni marketing, Crkva, \v{s}kola, mediji, segmentacija populacije, dru\v{s}tvene promjene}, journal = {Mostariensia (Mostar)}, volume = {17}, issn = {1023-8638}, title = {Dru\v{s}tveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske \v{s}kole u Republici Hrvatskoj}, keyword = {dru\v{s}tveni marketing, neprofitni marketing, Crkva, \v{s}kola, mediji, segmentacija populacije, dru\v{s}tvene promjene} }
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Maja and Piri\'{c}, Valentina}, year = {2003}, pages = {123-139}, keywords = {social marketing, non-profit marketing, church, school, segmentation, social changes}, journal = {Mostariensia (Mostar)}, volume = {17}, issn = {1023-8638}, title = {Social marketing in religious institutions and religious schools in the Republic of Croatia}, keyword = {social marketing, non-profit marketing, church, school, segmentation, social changes} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font