Pregled bibliografske jedinice broj: 470980
Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj
Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj // Mostariensia (Mostar), 17 (2003), 123-139 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 470980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni marketing s posebnim osvrtom na vjerske institucije i vjerske škole u Republici Hrvatskoj
(Social marketing in religious institutions and religious schools in the Republic of Croatia)
Autori
Martinović, Maja ; Pirić, Valentina
Izvornik
Mostariensia (Mostar) (1023-8638) 17
(2003);
123-139
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
društveni marketing ; neprofitni marketing ; Crkva ; škola ; mediji ; segmentacija populacije ; društvene promjene
(social marketing ; non-profit marketing ; church ; school ; segmentation ; social changes)
Sažetak
Devedesetih godina u Republici Hrvatskoj dolazi da korjenitih promjena vezanih za uređenje, društveno-političko i gospodarsko okruženje. Evolucija marketinga i njegovo širenje u podsustave hrvatskog društva dovela je do sve veće primjene i u područjima društvenih djelatnosti pa tako i u vjerskim institucijama i školama. Iako je u Hrvatskoj u odnosu na Katoličku crkvu broj drugih vjerskih institucija ralativno malen, zbog niza aktivnosti i trendova koji postoje u sekulariziranom svijetu koji nas okružuje, ne treba zanemariti razmišljanje o konkurenciji. Marketinško ponašanje je najčešći razlog konkurentske uspješnosti, no mišljenja o tome i danas su vrlo različita. U okviru znanstvenog istraživanja proveli smo dvije ankete. Cilj prve bio je istražiti znanje i mišljenje vjernika o mogućnostima koje marketing može pružiti na području djelovanja vjerskih institucija. Istražili smo i aktivnosti koje bi od strane Katoličke crkve mogle potaći pojedinca na aktivno uključivanje u život vjerske zajednice, zatim na koji način ljudi dolaze do informacije o događanjima i koja sve promotivna sredstva koristi Crkva kako bi informirala javnost u tim školama, njihovo poznavanje marketinga i razne primjene pojedinih marketinških aktivnosti u hrvatskim srednjim školama. Iako je istraživanje potvrdilo da se u školama obavlja niz marketinških aktivnosti, stav većine nastavnika vjerskih škola (85%) je da se one u njihovim školama uopće ne primjenjuju. Da se marketinške aktivnosti ne bi trebale primjenjivati u školama jer je ona neprofitna ustanova misli 48% nastavnika. Ovakvo mišljenje proizlazi iz nepoznavanja marketinga, pa čak i iz krivog stava prema marketingu. U radu se govori o načinima i razlozima zbog kojih je primjena marketinga u vjerskim institucijama i školama danas uistinu neophodna.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb