Pregled bibliografske jedinice broj: 470979
Segmentacija tržišta uz pomoć izvedenih osobina potrošača
Segmentacija tržišta uz pomoć izvedenih osobina potrošača // Mostariensia, 25 (2007), 127-143 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 470979 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Segmentacija tržišta uz pomoć izvedenih osobina potrošača
(Market segmentation based on the customers attitudes and behaviour)
Autori
Ćorić, Sanja ; Martinović, Maja
Izvornik
Mostariensia (1023-8638) 25
(2007);
127-143
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
segmentacija tržišta ; varijable za segmentaciju ; izvedene osobine potrošača ; psihografske osobine ; utjecaji na kupnju
(market segmentation ; segmentation based on the customers attitudes and behaviour ; psychografic characteristics ; buying influences)
Sažetak
Sve tvrtke u svojim marketinškim i strateškim planovima koriste segmentaciju tržišta koja se smatra prvom pretpostavkom tržišnog uspjeha. Raznolikost i složenost potreba današnjih potrošača je velika, a osnovne varijable za segmentaciju tržišta koje se tradicionalno korisne po svojoj prirodi su često i suviše općenite da bi imale značajniju vrijednost za marketinške stručnjake. One opisuju tko je potrošač, no ne otkrivaju osnovni razlog zbog kojeg se potrošač ponaša kao što se ponaša. Da bi segmentacijska shema bila korisna za marketinški menadžment, ona treba nastojati ne samo opisati različitosti kupaca, nego ih također i objasniti. U tome pogledu segmentacija koja se temelji na izvedenim osobinama potrošača nudi bolje izglede. Stoga su u ovom radu opisane neke od najčešćih vrsta segmentacije uz pomoć izvedenih osobina potrošača, kao što su: segmentacija prema psihografskim osobinama, segmentacija prema utjecajima na kupnju, prema prigodi, prema traženju koristi, prema statusu korisnika, prema učestalosti uporabe, prema spremnosti na kupnju, prema lojalnosti, prema stavovima, prema sklonosti inovacijama, prema ponašanju u komunikaciji, prema kanalu distribucije („logistička segmentacija“) ; kao i neke koje se manje koriste, kao što su: segmentacija prema percepcijama i preferencijama, kao odgovor na promjene elemenata marketinškog spleta, prema karakteristikama traženja odnosa potrošača i prema astrologiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb