Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 470975

Etički izazovi globalnom marketingu


Martinović, Maja; Jurković Majić, Olivera
Etički izazovi globalnom marketingu // Obnovljeni život, 64 (2009), 1; 33-51 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 470975 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Etički izazovi globalnom marketingu
(The Ethical Challenges of Global Marketing)

Autori
Martinović, Maja ; Jurković Majić, Olivera

Izvornik
Obnovljeni život (0351-3947) 64 (2009), 1; 33-51

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poslovna etika ; globalni marketing ; marketinški splet ; politika cijena ; upravljanje proizvodom ; distribucija ; promidžba
(business ethics ; global marketing ; funnel model ; price policy ; product management ; distribution ; promotion)

Sažetak
Marketinška etika se općenito može promatrati kao pridržavanje principa, vrijednosti i standarda marketinške struke. Ti etički zahtjevi idu dalje od zahtjeva zakonske regulative i tiču se svih poslovnih odluka, postupaka i aktivnosti. Svaka tvrtka danas se nalazi na globalnom tržištu prvenstveno zbog internetske tehnologije koja omogućava potpuno nov način poslovanja zbog kojeg je i konkurencija postala globalna, a potom i zbog silnog širenja tržišta od strane velikih i moćnih tvrtki. Postoje velike razlike u zakonima zemalja u kojima pojedina tvrtka posluje, a etika ide još i dalje od tih zakona. U takvim uvjetima događaju se etički vrlo izazovne poslovne situacije koje je često puta teško i shvatiti i riješiti. Istraživanja pokazuju da su razlike u nadzorima, kulturi, odgoju, okruženju, vjerskim i drugim pravilima među zemljama ponekada toliko velike da je u skladu s tim neophodno mijenjati cijele strategije prodora na strana tržišta. Brojni su primjeri upitnog poslovanja globalnih tvrtki, a odnose se na politiku cijena, upravljanja proizvodom, distribuciju i promidžbu. Nedostatak etičnosti povlači za sobom i neetično djelovanje i dugoročno se, negativno i neprofitabilno, odražava na poslovanje. Naime neetičnost u poslovanju se kažnjava na različite načine. To može biti u vidu pada popularnosti, opadanja tržišnog udjela i profita, ili bilo kojeg drugog oblika kritiziranja i ignoriranja tvrtke i njezinih proizvoda i usluga od strane svekolike javnosti kojoj je na tržištu izložena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Martinović, Maja; Jurković Majić, Olivera
Etički izazovi globalnom marketingu // Obnovljeni život, 64 (2009), 1; 33-51 (recenziran, članak, znanstveni)
Martinović, M. & Jurković Majić, O. (2009) Etički izazovi globalnom marketingu. Obnovljeni život, 64 (1), 33-51.
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Maja and Jurkovi\'{c} Maji\'{c}, Olivera}, year = {2009}, pages = {33-51}, keywords = {poslovna etika, globalni marketing, marketin\v{s}ki splet, politika cijena, upravljanje proizvodom, distribucija, promid\v{z}ba}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot}, volume = {64}, number = {1}, issn = {0351-3947}, title = {Eti\v{c}ki izazovi globalnom marketingu}, keyword = {poslovna etika, globalni marketing, marketin\v{s}ki splet, politika cijena, upravljanje proizvodom, distribucija, promid\v{z}ba} }
@article{article, author = {Martinovi\'{c}, Maja and Jurkovi\'{c} Maji\'{c}, Olivera}, year = {2009}, pages = {33-51}, keywords = {business ethics, global marketing, funnel model, price policy, product management, distribution, promotion}, journal = {Obnovljeni \v{z}ivot}, volume = {64}, number = {1}, issn = {0351-3947}, title = {The Ethical Challenges of Global Marketing}, keyword = {business ethics, global marketing, funnel model, price policy, product management, distribution, promotion} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Religious and Theological Abstracts
  • EBSCO
  • ERIH Plus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font