Pregled bibliografske jedinice broj: 470589
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole // Pedagogijska istraživanja, 6 (2009), 1-2; 91-100 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 470589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela "Velikih pet" sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
(Relationship between intelligence and certain personality traits from the "Big Five" model with success in final high school grades)
Autori
Ivić, Josipa ; Matešić, Krunoslav
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 6
(2009), 1-2;
91-100
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ
(intelligence; personality traits; school success; Domino 2000; BFQ)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom Domino 2000 (D-2000). Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza korelacija je pokazala da je dimenzija "savjesnost", uključujući i obje njezine poddimenzije ("temeljitost" i "ustrajnost"), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenuzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17, 9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina "savjesnost" ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela "Velikih pet" mogu pridonijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts