Pregled bibliografske jedinice broj: 470312
Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti
Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 1; 67-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 470312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti
(Predicting the experience of teacher's stress with their emotional competence, empathy and imagination)
Autori
Sindik, Joško ; Radulović, Tatjana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 59
(2010), 1;
67-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
predškolski; povezanost; predikcija; stres; emocionalna
(preschool; association; prediction; stress; emotional)
Sažetak
Pretpostavili smo da odgojiteljice koje su emocionalno kompetentnije, empatičnije i maštovitije, vjerojatno i doživljavaju manje stresa na poslu. Za provjeru ove temeljne hipoteze, ispitali samo mogućnost predviđanja doživljavanja stresa odgojitelja na osnovi dimenzija empatije i mašte, te dimenzija emocionalne kompetencije. Ispitali smo sve odgojiteljice Dječjeg vrtića „Zvončić“ i Dječjeg vrtića „Radost“ u Zagrebu te Dječjeg vrtića „Sisak Novi“ u Sisku (N = 102), primijenivši mjerne isnstrumente za mjerenje stresa odgojiteljica, upitnik empatije i mašte, te emocionalne kompetencije. Utvrdili smo da postoji statistički značajna mogućnost predviđanja ukupnog stresa odgojitelja na osnovi dimenzija empatije i mašte. Rezultat na skali empatije dobar je prediktor stresa. Međutim, nije pronađena i značajna mogućnost prognoze specifične varijable opći stres na temelju empatije i mašte, kao ni mogućnost predviđanja ukupnog stresa odgojitelja na osnovi dimenzija emocionalne kompetencije. Dane su i smjernice za buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts