Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 470312

Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti


Sindik, Joško; Radulović, Tatjana
Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 1; 67-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 470312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti
(Predicting the experience of teacher's stress with their emotional competence, empathy and imagination)

Autori
Sindik, Joško ; Radulović, Tatjana

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 59 (2010), 1; 67-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
predškolski; povezanost; predikcija; stres; emocionalna
(preschool; association; prediction; stress; emotional)

Sažetak
Pretpostavili smo da odgojiteljice koje su emocionalno kompetentnije, empatičnije i maštovitije, vjerojatno i doživljavaju manje stresa na poslu. Za provjeru ove temeljne hipoteze, ispitali samo mogućnost predviđanja doživljavanja stresa odgojitelja na osnovi dimenzija empatije i mašte, te dimenzija emocionalne kompetencije. Ispitali smo sve odgojiteljice Dječjeg vrtića „Zvončić“ i Dječjeg vrtića „Radost“ u Zagrebu te Dječjeg vrtića „Sisak Novi“ u Sisku (N = 102), primijenivši mjerne isnstrumente za mjerenje stresa odgojiteljica, upitnik empatije i mašte, te emocionalne kompetencije. Utvrdili smo da postoji statistički značajna mogućnost predviđanja ukupnog stresa odgojitelja na osnovi dimenzija empatije i mašte. Rezultat na skali empatije dobar je prediktor stresa. Međutim, nije pronađena i značajna mogućnost prognoze specifične varijable opći stres na temelju empatije i mašte, kao ni mogućnost predviđanja ukupnog stresa odgojitelja na osnovi dimenzija emocionalne kompetencije. Dane su i smjernice za buduća istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško; Radulović, Tatjana
Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (2010), 1; 67-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Sindik, J. & Radulović, T. (2010) Predviđanje doživljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i maštovitosti. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 59 (1), 67-88.
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Radulovi\'{c}, Tatjana}, year = {2010}, pages = {67-88}, keywords = {pred\v{s}kolski, povezanost, predikcija, stres, emocionalna}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {59}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Predvi\djanje do\v{z}ivljaja stresa odgojitelja na temelju njihove emocionalne kompetencije, empatije i ma\v{s}tovitosti}, keyword = {pred\v{s}kolski, povezanost, predikcija, stres, emocionalna} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko and Radulovi\'{c}, Tatjana}, year = {2010}, pages = {67-88}, keywords = {preschool, association, prediction, stress, emotional}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {59}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Predicting the experience of teacher's stress with their emotional competence, empathy and imagination}, keyword = {preschool, association, prediction, stress, emotional} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font