Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 46985

Feministička umjetnost I: Zapadna Europa i SAD ili Pripovjest o izvorištima (esej za 3. program Hrvatskog radija)


Kolešnik, Ljiljana
Feministička umjetnost I: Zapadna Europa i SAD ili Pripovjest o izvorištima (esej za 3. program Hrvatskog radija), 2000. (ostalo).


CROSBI ID: 46985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Feministička umjetnost I: Zapadna Europa i SAD ili Pripovjest o izvorištima (esej za 3. program Hrvatskog radija)
(Feminist art I: West Europe and USA or Story about origins)

Autori
Kolešnik, Ljiljana

Izvornik
Treći program radio Zagreba: Ogledi i eseji

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2000

Ključne riječi
feministička umjetnost; feminzam; ženski pokret; post objektan umjetnost; procesualna umjetnost; konceptualna umjetnost; načini prikazivanja roda; body-art; performance; likovna kritika; dekonstrukcija; psihonaliza; tržište umjetnina; teorija umjetnosti
(feminist art; feminsm; women's moveme; post-object art; processual art; conceptual art; gender representation; body-art; performance; art criticism; deconstruction; psychonalisys; art market; art theory)

Sažetak
Govoreći o feminističkoj umjetnosti, govorimo o vrlo različitim oblicima umjetničke prakse koji se opiru svim tradicionalističkim sustavima klasifikacije i kategorizacije likovnih fenomena. Gotovo jedini, zajednički nazivnik feminističke umjetnosti jest svijest kreativnog subjekta o vlastitoj rodnoj pripadnosti, odnosno svijest o tome da bivanje ženom jest središnji uvjet uspostavljanja vlastitog umjetničkog identiteta. Specifikum feminističkog pristupa leži u činjenici da je pogled na svijet pohranjen u umjetničkom predmetu ili posredovan umjetničkom gestom nedvosmisleno ženski, odnosno onaj koji pokušava prenijeti naglašeno spolno iskustvo vlastite egzistencije.Gledajući s aspekta formalnih i konceptualnih polazišta svakako su joj najbliži umjetnički diskursi nastali untuar područja post-objektne i procesualne umjetnosti, a jasno se uočavaju i međusobni utjecaji. To je posve razumljivo uzmemo li u obzir činjenicu da je kontrakulta njihovo zajedničko izvorište, te da se metodologija, morfologija i estetika herojskog jezgra feminističke umjetnosti oblikuje početkom sedamdesetih godina, dakle upravo u trenutku pojave spomenutih, novih oblika umjetničke prakse.Iako feministička umjetnost nema omiljenog medija, važnost geste i tu-prisutnosti u vlastitiom djelu, te naglašena politizacija umjetnosti tijekom sedamdesetih godina, spontano je rezultirala velikim brojem performancea i ostalih oblika time-based radova (akcija, happening). Slijedeći ritmove suvremene likovne produkcije jezik i izražajne forme feminističke umjetnosti su se obogaćivale razvijale, a ova je postupno zauzimala sveznačajnije mjetso u okvirima mainstreama. Recepcija feminističke umjetnosti dnas još uvijek je vrlo raznolika i odvija se unutar širokog raspona određenog krajnostima potpunog prihvaćanja i uključivanja, te naglašene sumnjičavosti i jednako tako potpunog odbijanja. Ono je često motivirano i sviješću da stavljeni pod lupu, tradicionalni odnosi moći unutar svijeta umjetnosti dokazuju svoju neodrživost i neopravdanost u okolnostima potpune devalvacije vrijednosti inauguriranih estetikom modernizma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
00200104

Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljiljana Kolešnik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolešnik, Ljiljana
Feministička umjetnost I: Zapadna Europa i SAD ili Pripovjest o izvorištima (esej za 3. program Hrvatskog radija), 2000. (ostalo).
Kolešnik, L. (2000) Feministička umjetnost I: Zapadna Europa i SAD ili Pripovjest o izvorištima (esej za 3. program Hrvatskog radija). Treći program radio Zagreba: Ogledi i eseji. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {Kole\v{s}nik, Ljiljana}, year = {2000}, keywords = {feministi\v{c}ka umjetnost, feminzam, \v{z}enski pokret, post objektan umjetnost, procesualna umjetnost, konceptualna umjetnost, na\v{c}ini prikazivanja roda, body-art, performance, likovna kritika, dekonstrukcija, psihonaliza, tr\v{z}i\v{s}te umjetnina, teorija umjetnosti}, title = {Feministi\v{c}ka umjetnost I: Zapadna Europa i SAD ili Pripovjest o izvori\v{s}tima (esej za 3. program Hrvatskog radija)}, keyword = {feministi\v{c}ka umjetnost, feminzam, \v{z}enski pokret, post objektan umjetnost, procesualna umjetnost, konceptualna umjetnost, na\v{c}ini prikazivanja roda, body-art, performance, likovna kritika, dekonstrukcija, psihonaliza, tr\v{z}i\v{s}te umjetnina, teorija umjetnosti} }
@unknown{unknown, author = {Kole\v{s}nik, Ljiljana}, year = {2000}, keywords = {feminist art, feminsm, women and \#39, s moveme, post-object art, processual art, conceptual art, gender representation, body-art, performance, art criticism, deconstruction, psychonalisys, art market, art theory}, title = {Feminist art I: West Europe and USA or Story about origins}, keyword = {feminist art, feminsm, women and \#39, s moveme, post-object art, processual art, conceptual art, gender representation, body-art, performance, art criticism, deconstruction, psychonalisys, art market, art theory} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font