Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469823

Aspekti prirode znanosti u suvremenoj nastavi fizike


Svedružić, Antonio
Aspekti prirode znanosti u suvremenoj nastavi fizike // Metodički ogledi - časopis za filozofiju odgoja, Vol.16 (2009), 1-2; 113-142 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 469823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Aspekti prirode znanosti u suvremenoj nastavi fizike
(Aspects of nature of science in modern teaching of physics)

Autori
Svedružić, Antonio

Izvornik
Metodički ogledi - časopis za filozofiju odgoja (0353-765X) Vol.16 (2009), 1-2; 113-142

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
konstruktivistička nastava; priroda znanosti; tradicionalna nastava; znanstveno istraživanje
(constructive-oriented teaching; nature of science; traditional teaching; scientific research)

Sažetak
Temeljni cilj suvremenog znanstvenog obrazovanja je prirodoznanstveno opismenjavanje. Edukacijski standardi prirodnih znanosti u svijetu (AAAS, 1993 ; NRC, 1996) istiću nužnost razumijevanja prirode znanosti (NOS – Nature of Science) kao jednog od čimbenika za razvoj znanstvene pismenosti. Međutim, edukacijska istraživanja učestalo ukazuju na nepostojanje adekvatnog epistemološkog poimanja znanosti i znanstvenog istraživanja (SI – Scientific Inquire) kod učenika, ali i budućih učitelja znanosti. Kao alternativa prema funkcionalnom razumijevanju i spoznaji prirode znanstvenih znanja, u ovom se radu postavlja edukacijski konstruktivizam prožet elementima prirode znanosti koji se eksplicitno uvode u istraživačku nastavu fizike. U ovom istraživanju takav je pristup uspoređen s tradicionalnom paradigmom poučavanja i učenja znanosti. Mjereno je razumijevanje temeljnih aspekata prirode znanosti: promijenjivost znanstveni znanja, razlika između opažanja i zaključivanja, društvena i kulturna ukorijenjenost, mit znanstvene metode, kreativnost i mašta u znanstvenom poduhvatu, znanstvena teorija i znanstveni zakon, subjektivnost i objektivnost u znanosti, prije i poslije podvrgavanja raziličitim pristupima učenja znanstvenih sadržaja. Rezultati predtesta ukazuju na postojanje miskoncepcija u svim aspektima prirode znanosti (≥66%), dok je pozitivan učinak na razumijevanje prirode znanosti s obzirom na konstruktivističko eksplicitni pristup na posttestu kod eksperimentalne grupe izraženiji nego kod tradicionalne (kontrolna) grupe. Ovo istraživanje ukazalo je na: (a) postojanje tipičnih epistemoloških miskoncepcija o znanosti, (b) blago značajniju učinkovitost suvremene konstruktivistički orijentirane nastave na razumijevanje aspekata prirode znanosti i (c) neke metodološke specifičnosti mjerenja aspekata prirode znanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Antonio Svedružić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Svedružić, Antonio
Aspekti prirode znanosti u suvremenoj nastavi fizike // Metodički ogledi - časopis za filozofiju odgoja, Vol.16 (2009), 1-2; 113-142 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Svedružić, A. (2009) Aspekti prirode znanosti u suvremenoj nastavi fizike. Metodički ogledi - časopis za filozofiju odgoja, Vol.16 (1-2), 113-142.
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio}, year = {2009}, pages = {113-142}, keywords = {konstruktivisti\v{c}ka nastava, priroda znanosti, tradicionalna nastava, znanstveno istra\v{z}ivanje}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi - \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {Vol.16}, number = {1-2}, issn = {0353-765X}, title = {Aspekti prirode znanosti u suvremenoj nastavi fizike}, keyword = {konstruktivisti\v{c}ka nastava, priroda znanosti, tradicionalna nastava, znanstveno istra\v{z}ivanje} }
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio}, year = {2009}, pages = {113-142}, keywords = {constructive-oriented teaching, nature of science, traditional teaching, scientific research}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi - \v{c}asopis za filozofiju odgoja}, volume = {Vol.16}, number = {1-2}, issn = {0353-765X}, title = {Aspects of nature of science in modern teaching of physics}, keyword = {constructive-oriented teaching, nature of science, traditional teaching, scientific research} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • The Philosopher's Index, EJOL, DOAJ, Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font