Pregled bibliografske jedinice broj: 46979
Feministička intervencije u suvremenu likovnu kulturu
Feministička intervencije u suvremenu likovnu kulturu // Feministička likovna kritika i teorija likovnih umjetnosti - izabrani tekstovi / Kolešnik, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 1999. str. 1-15
CROSBI ID: 46979 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Feministička intervencije u suvremenu likovnu kulturu
(Feminist Intervention into Contemporary Visual Culture)
Autori
Kolešnik, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Feministička likovna kritika i teorija likovnih umjetnosti - izabrani tekstovi
Urednik/ci
Kolešnik, Ljiljana
Izdavač
Centar za ženske studije
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
1-15
ISBN
953-9741-3-2
Ključne riječi
feminizam, moderna umjetnost, suvremena umjetnostt, ironija, poststrukturalizam, Sigmund Freud, Jacques Lacan, Roland Barthes, esencijalistički feminizam, femisnistička teorija likovnih umjetnosti, nova povijest umjetnosti, tradicionalna povijest umjetnost
(feminism, modern art, contemporary art, irony, poststructuralism, Sigmund Freud, Jacques Lacan, Roland Barthes, essential feminism, femisnist theory, new art history, traditional art history)
Sažetak
Iako se često promatraju odvojeno, feministička umjetnička produkcija, feministička likovna kritika, te feministička kritika povijest umjetnosti, tri su usko povezane aktivnosti na kojima počiva radikalna, ženska intervencija u suvremenu likovnu kulturu Zapada. Manifestira se kao kritika načina produkcije, distribucije i interpertacije ženske umjetnosti unutar dominantno muške, patrijarhalne kulture. Riječ je pritom o stvarnoj promjeni ideje umjetnosti koju su svojim raznorodnim metodama rada i radikalnim oblicima umjetničkog ponašanja otpočele i postupno provele umjetnice, likovne kritičarke i teoretičarke umjetnosti.Feministički pristup povijesti umjetnosti obuhvaća podjednako sadržaj osnovnih tipova diskursa što ih nalazimo unutar ove discipline, smisao njezinih osnovnih premisa, ali i dekonstrukciju mita o njezinoj ekonomskoj, političkoj i rodnoj neutralnosti. Tako su postupno razotkrivani skriveni sadržaji, konstruirana značenja, i sumnjive pretpostavke koje leže u osnovi metodologije povijesti umjetnosti, ali i načini na koje je ova potisnula sve dokaze o svom vlastitom nastanku. Uz takozvanu novu povijest umjetnosti (Clark, Baldwin, Harrison) koja naglašava potrebu istraživanja socijalnog konteksta u kojem nastaje umjetničko djelo, odnosno ispitivanje socijalnih uvjeta njegove recepcije, te zagovara stvaranje interpretativno-teorijskog okvira ili sistema kojim se ovo može povezati sa zbivanjima u širem kulturnom, političkom i ideološkom području, još je jedino feministička kritika povijesti umjetnosti pokušala prokazati tradicionalnu povijest umjetnosti kao diskurz koji je samo prividno socijalno i politički beznačajan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
00200104
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Ljiljana Kolešnik
(autor)