Pregled bibliografske jedinice broj: 469706
Izazovi definiranja i mjerenja kompetencija socijalnih pedagoga
Izazovi definiranja i mjerenja kompetencija socijalnih pedagoga // Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije" / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 82-83 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 469706 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi definiranja i mjerenja kompetencija socijalnih pedagoga
(Challenges of Defining and Measuring Social Pedagogues' Competencies)
Autori
Dodig, Dora ; Ricijaš, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
/ Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 82-83
ISBN
978-953-6418-63-3
Skup
3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalna pedagogija; kompetencije; kompetentnost; samoprocjena
(Social pedagogy; competencies; competency; self-evaluation)
Sažetak
U novije vrijeme sve više se pozornosti posvećuje kompetentnosti kao preduvjetu za uspješno obavljanje nekog profesionalnog zadatka, odnosno kao preduvjetu za uspješno profesionalno djelovanje. Postoje brojne definicije kompetencija kao konstrukta. Međutim, bez obzira na teorijsko polazište ili struku u kojoj se kompetencije definiraju, zajednički element svih definicija jest da one uključuju profesionalna znanja i vještine potrebne za obavljanje određenog zadatka, dok neki autori ističu i važnost osobina ličnosti i talenata. U ovom smo istraživanju željeli ostvariti tri osnovna cilja. Prvi cilj bio je empirijskim putem definirati temeljne socijalnopedagoške kompetencije, odnosno skup znanja i vještina koji su socijalnim pedagozima potrebni za njihovo uspješno obavljanje posla. Drugi je cilj vezan uz procjenu važnosti tih kompetencija, dok se treći odnosi na samoprocjenu kompetentnosti. U okviru ovih općenitih ciljeva, nastojali smo ostvariti i neke specifične kao što je istražiti razlike u procjeni važnosti socijalnopedagoških kompetencija s obzirom na područja rada i vrste intervencija. Prilikom mjerenja samoprocjene kompetentnosti interesiralo nas je razlikuju li se socijalni pedagozi u svojoj procjeni s obzirom na godine staža, intervencije koje provode te završene dodatne edukacije. U istraživanju je sudjelovalo 194 socijalna pedagoga (86% žena i 14% muškaraca) s područja Republike Hrvatske koji rade s djecom, mladima i odraslim osobama u riziku ili s poremećajima u ponašanju. Raspon dobi ispitanika kreće se od 24 do 65 godina života (M=39, 39 ; SD=10, 60). Za potrebe ovog istraživanja konstruirali smo dvije paralelne forme Skala – (1) Skala procjene važnosti socijalnopedagoških kompetencija i (2) Skala samoprocjene kompetentnosti za socijalnopedagoški rad. Obje Skale sastoje se od dvije subskale (znanja i vještine). Subskala znanja sadrži četiri faktora: (1) Kriminološka i penološka znanja, (2) Interdisciplinarna znanja o ponašanju, (3) Znanja o poremećajima u ponašanju te (4) Znanja o školstvu i pedagogiji. Subskala vještina također se sastoji od četiri faktora: (1) Vještine učenja korisnika novim ponašanjima i grupni rad, (2) Vještine procjene korisnika i individualni rad, (3) Vještine osmišljavanja slobodnih aktivnosti i (4) Vještine vođenja i mentoriranja. Obje Skale prema dobivenim rezultatima pokazuju dobre metrijske karakteristike. Rezultati istraživanja će biti prikazani u skladu s postavljenim ciljevima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb