Pregled bibliografske jedinice broj: 469642
Inkluzija i postignuća učenika
Inkluzija i postignuća učenika // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 111-120 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 469642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija i postignuća učenika
(Inclusion and school achievement)
Autori
Horvatić, Sanja ; Šenjug, Vedrana ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Uključivanje i podrška u zajednici
/ Đurek, Vesna - Zagreb : Školska knjiga, 2010, 111-120
ISBN
978-953-96760-7-8
Skup
8 kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Uključivanje i podrška u zajednici"
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2010. - 24.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija; obrazovanje; učenici s teškoćama
(inclusion; education; pupils with disabilities)
Sažetak
Uvriježeno je mišljenje da učenici s teškoćama ne ostvaruju značajna obrazovna postignuća unutar redovnog obrazovnog sustava, te da njihova prisutnost umanjuje postignuća ostalih učenika. U dokumentu Posebne obrazovne potrebe i invaliditet (SENDA, 2001) jasno se navodi da se od škola zahtijeva poduzimanje svih preventivnih mjera kako inkluzija ne bi prouzročila smanjenje uspješnosti ostalih učenika u njihovom obrazovanju (Black, Rouse, 2008.). Za razliku od prijašnjih istraživanja koja su bila usmjerena isključivo na praćenje i evaluaciju postignuća učenika s teškoćama, bilo u posebnom ili redovnom obrazovnom sustavu, u novijoj literaturi nailazimo na podatke koji se odnose na istraživanja rezultata svih učenika općenito, a ne samo učenika s teškoćama. Iako su postojale teškoće u provedbi istraživanja, pozitivni rezultati ukazuju da neke škole uistinu uspijevaju provoditi inkluzivnu praksu i ostvariti zavidne rezultate uspješnosti svih učenika. Cilj ovoga rada je da se prikazom nekih zaključaka, rezultata i problema u istraživanjima drugih zemalja, usmjerenih na evaluaciju obrazovnih postignuća učenika u inkluzivnim školama, ukaže na činjenicu, da teza inkluzivnog obrazovanja nije u suprotnosti s postavljenim obrazovnim standardima. Također, ovim radom osvrnut će se na iskustva i neke od rezultata projekta „Vanjsko vrjednovanje obrazovnih postignuća učenika 4. i 8. razreda OŠ, provedenog od strane Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji s Institutom „Ivo Pilar“, tijekom kojeg smo svjedočili strahovima ravnatelja, stručnih suradnika i učitelja, koji su, iako je u obrazloženjima jasno istaknuto da rezultati učenika s teškoćama neće utjecati na sveukupnu sliku o uspješnosti svih učenika, jer će biti zasebno obrađivani, smatrali da učenici s teškoćama generalno umanjuju uspješnost i rezultate ostalih učenika. Neki od rezultata navedenog projekta pružiti će osnovu za daljnji istraživački rad usmjeren na mijenjanje pogrešnih stavova i predrasuda prema inkluzivnom obrazovanju, te dati smjernice za planiranje aktivnosti usmjerenih na razvoj inkluzivne obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Natalija Lisak Šegota
(autor)