Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469642

Inkluzija i postignuća učenika


Horvatić, Sanja; Šenjug, Vedrana; Lisak, Natalija
Inkluzija i postignuća učenika // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 111-120 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 469642 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inkluzija i postignuća učenika
(Inclusion and school achievement)

Autori
Horvatić, Sanja ; Šenjug, Vedrana ; Lisak, Natalija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna - Zagreb : Školska knjiga, 2010, 111-120

ISBN
978-953-96760-7-8

Skup
8 kongres s međunarodnim sudjelovanjem "Uključivanje i podrška u zajednici"

Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2010. - 24.04.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
inkluzija; obrazovanje; učenici s teškoćama
(inclusion; education; pupils with disabilities)

Sažetak
Uvriježeno je mišljenje da učenici s teškoćama ne ostvaruju značajna obrazovna postignuća unutar redovnog obrazovnog sustava, te da njihova prisutnost umanjuje postignuća ostalih učenika. U dokumentu Posebne obrazovne potrebe i invaliditet (SENDA, 2001) jasno se navodi da se od škola zahtijeva poduzimanje svih preventivnih mjera kako inkluzija ne bi prouzročila smanjenje uspješnosti ostalih učenika u njihovom obrazovanju (Black, Rouse, 2008.). Za razliku od prijašnjih istraživanja koja su bila usmjerena isključivo na praćenje i evaluaciju postignuća učenika s teškoćama, bilo u posebnom ili redovnom obrazovnom sustavu, u novijoj literaturi nailazimo na podatke koji se odnose na istraživanja rezultata svih učenika općenito, a ne samo učenika s teškoćama. Iako su postojale teškoće u provedbi istraživanja, pozitivni rezultati ukazuju da neke škole uistinu uspijevaju provoditi inkluzivnu praksu i ostvariti zavidne rezultate uspješnosti svih učenika. Cilj ovoga rada je da se prikazom nekih zaključaka, rezultata i problema u istraživanjima drugih zemalja, usmjerenih na evaluaciju obrazovnih postignuća učenika u inkluzivnim školama, ukaže na činjenicu, da teza inkluzivnog obrazovanja nije u suprotnosti s postavljenim obrazovnim standardima. Također, ovim radom osvrnut će se na iskustva i neke od rezultata projekta „Vanjsko vrjednovanje obrazovnih postignuća učenika 4. i 8. razreda OŠ, provedenog od strane Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji s Institutom „Ivo Pilar“, tijekom kojeg smo svjedočili strahovima ravnatelja, stručnih suradnika i učitelja, koji su, iako je u obrazloženjima jasno istaknuto da rezultati učenika s teškoćama neće utjecati na sveukupnu sliku o uspješnosti svih učenika, jer će biti zasebno obrađivani, smatrali da učenici s teškoćama generalno umanjuju uspješnost i rezultate ostalih učenika. Neki od rezultata navedenog projekta pružiti će osnovu za daljnji istraživački rad usmjeren na mijenjanje pogrešnih stavova i predrasuda prema inkluzivnom obrazovanju, te dati smjernice za planiranje aktivnosti usmjerenih na razvoj inkluzivne obrazovne politike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Natalija Lisak Šegota (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvatić, Sanja; Šenjug, Vedrana; Lisak, Natalija
Inkluzija i postignuća učenika // Uključivanje i podrška u zajednici / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2010. str. 111-120 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Horvatić, S., Šenjug, V. & Lisak, N. (2010) Inkluzija i postignuća učenika. U: Đurek, V. (ur.)Uključivanje i podrška u zajednici.
@article{article, author = {Horvati\'{c}, Sanja and \v{S}enjug, Vedrana and Lisak, Natalija}, editor = {\DJurek, V.}, year = {2010}, pages = {111-120}, keywords = {inkluzija, obrazovanje, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama}, isbn = {978-953-96760-7-8}, title = {Inkluzija i postignu\'{c}a u\v{c}enika}, keyword = {inkluzija, obrazovanje, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvati\'{c}, Sanja and \v{S}enjug, Vedrana and Lisak, Natalija}, editor = {\DJurek, V.}, year = {2010}, pages = {111-120}, keywords = {inclusion, education, pupils with disabilities}, isbn = {978-953-96760-7-8}, title = {Inclusion and school achievement}, keyword = {inclusion, education, pupils with disabilities}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Vara\v{z}din, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font