Pregled bibliografske jedinice broj: 469521
Doživljaj sebe kao prediktor depresivnosti i zadovoljstva vlastitim akademskim uspjehom studentica socijalne pedagogije
Doživljaj sebe kao prediktor depresivnosti i zadovoljstva vlastitim akademskim uspjehom studentica socijalne pedagogije // Knjiga sažetaka - 10+ snage socijalne pedagogije / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP), 2010. str. 104-104 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 469521 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj sebe kao prediktor depresivnosti i zadovoljstva vlastitim akademskim uspjehom studentica socijalne pedagogije
(Student's self-perception as a predictor of their depression symptoms and satisfaction with academic achievement)
Autori
Lebedina Manzoni, Marija ; Lotar, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - 10+ snage socijalne pedagogije
/ Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP), 2010, 104-104
Skup
10+ snage socijalne pedagogije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.2010. - 25.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Samopoštovanje; perfekcionizam zadovoljstvo uspjehom na studiju; depresivnost; studentice socijalne pedagogije.
(Self-esteem; perfectionism; satisfaction with academic achievement; depression symptoms; social pedagogy students.)
Sažetak
Kako bismo u nekim aspektima osobnosti osnažili studente socijalne pedagogije i na taj način potaknuli razvoj zrelih i kompetentnih stručnjaka, važno je istražiti s kakvim se problemima studenti susreću tijekom svog studiranja. U radu je stavljen naglasak na probleme vezane za samopoimanje, postavljanje osobnih ciljeva i ostvarivanje vlastitih težnji jer možemo pretpostaviti kako navedene komponente predstavljaju bazične osobine za razvoj profesionalnih kompetencija stručnjaka u okviru društvenih znanosti. Upravo iz tog razloga cilj ovog istraživanja je utvrditi odnos između depresivnosti studenata i zadovoljstva uspjehom na studiju s jedne strane te njihova samopoštovanja i perfekcionizma s druge strane. Očekuje se kako će zadovoljstvo uspjehom na studiju biti pozitivno povezano sa samopoštovanjem, a negativno sa perfekcionizmom. Osim toga, pretpostavlja se kako će samopoštovanje i perfekcionizam biti značajni prediktori i depresivnosti studenata i njihova zadovoljstva uspjehom na studiju. U istraživanju je sudjelovala 151 studentica preddiplomskog studija (sve tri godine) i diplomskog studija (prva godina) socijalne pedagogije u dobi od 19 do 32 godine (M=20, 93 ; SD=1, 900). Samopoštovanje je ispitivano Skalom samokompetentnosti i samosviđanja (SLCS ; Tafarodi i Swann, 1995), dok je za mjerenje perfekcionizma korištena Skala pozitivnog i negativnog perfekcionizma (PANPS ; Terry-Short i sur., 1995), a za depresivnost je primijenjen Beckov inventar depresivnosti (BDI-II). Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su kako je, među varijablama uključenim u analizu, za zadovoljstvo uspjehom u studiju najbolji prediktor samokompetentnost, dok je za depresivnost najbolji prediktor samosviđanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb