Pregled bibliografske jedinice broj: 469404
Semiotika i medijska pedagogija u analizama indoktrinacije
Semiotika i medijska pedagogija u analizama indoktrinacije // Acta Iadertina, VI. (2009), 55-72 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 469404 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Semiotika i medijska pedagogija u analizama indoktrinacije
(Semiotics and Media Pedagogy in the analysis of indoctrination)
Autori
Tolić, Mirela
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) VI.
(2009);
55-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
semiotika medija; semioza; odgoj; politička indoktrinacija; medijska manipulacija; signifié i signifiant; medijska pedagogija
(semiotics of the media; semioza; education; political indoctrination; media manipulation; signifie and signifiant; media pedagogy)
Sažetak
Autorica polazi od teze da su istraživanja semiotike medija nužna kod razotkrivanja političke indoktrinacije i medijske manipulacije. Upozorava na značajnosti pojmova signifié i signifiant nužnih pri shvaćanju funkcioniranja transformacije od znaka ka simbolu u medijima. Zagovara tezu kako je od velikog značaja shvaćanje procesa semioze prilikom razlučivanja uzročno-posljedičnih veza simboličkih poruka. Primjerima iz medijskih sadržaja razlikuje političku od medijske indoktrinacije, te argumentira kada su mediji sredstva političke propagande. Tretira indoktrinaciju kao formu manipulacije. Konstatira da je odgojna uloga medija zadana u razotkrivanju (znakovno) kritičke refleksije multimedijske komunikacije te da je semiotika medija važan aspekt u analizama medijske pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski