Pregled bibliografske jedinice broj: 469350
Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije
Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije // Pedagogijska istraživanja, 1-2 (2009), 57-73 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 469350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga simboličkog interakcionizma u analizama medijske manipulacije
(The role of symbolic interactionism in the analyses of media manipulation)
Autori
Miliša, Zlatko ; Tolić, Mirela
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1-2
(2009);
57-73
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nasilje; simbolički interakcionizam; manipulacije; reklame; medijska pedagogija; Ecoding/Decoding System
(symbolic violence; symbolic interactionism; manipulation; commercials; media pedagogy; Encoding/Decoding System)
Sažetak
Tema simboličkog interakcionalizma je posebno pedagoški zanemarena ali i iznimno intrigantna za pedagogiju u suvremenom shvaćanju komunikacija i medijske pededagogije. Autori razmatraju pitanje kakvo značenje ima simbolički interakcionizam u razotkrivanju medijske manipulacije. Polaze od pretpostavke da se uz pomoć teorije simboličkog interakcionizma može zahvatiti važan aspekt u analizama medijske manipulacije. Temeljem ovog znanstvenog pristupa, autori otkrivaju neke načine medijskog manipuliranja, smatrajući da je potrebno u obrazovnim politikama „pomiriti“ dva suprostavljena pristupa: život s medijima i otkrivanje medijskih manipulacija. Analiziraju značaj Encoding/Decoding System-a i navode primjere dekodiranja medijskih sadržaja (posebice reklama) i razotkrivaje veza dekodiranja simbola i simboličkog interakcionizma. Osobitu pozornost autori davaju analizama simboličkih poruka putem medija. U simbolima autori povezivaju značenja za pojedince i znanstvenu aplikaciju. Na kraju autori zaključuju da prevenciju od medijske manipulacije treba aktualizirati u interakciji teorije simboličkog interakcionizma i medijske pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2445 - Odgoj, vrijednosti i medijska manipulacija
Ustanove:
Sveučilište u Zadru