Pregled bibliografske jedinice broj: 468062
Kompetencije nastavnika za inovativnu primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju
Kompetencije nastavnika za inovativnu primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju, 2009., magistarski rad, Fakultet organizacije i informatike, Varaždin
CROSBI ID: 468062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije nastavnika za inovativnu primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju
(The teacher's competencies for innovative use of information and communication technologies in education)
Autori
Papić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet organizacije i informatike
Mjesto
Varaždin
Datum
04.06
Godina
2009
Stranica
116
Mentor
Bubaš, Goran
Ključne riječi
ICT; srednjoškolsko obrazovanje; inovacija; pedagogija
(ICT; secondary education; innovation; pedagogy)
Sažetak
Ovaj magistarski rad donosi teorijski uvid u važnost kompetencija nastavnika za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju. Budući da je naglasak rada na nastavničkim kompetencijama za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju bilo je potrebno opisati polazišne koncepte društva temeljenog na znanju, strategije razvoja primjene ICT-a u obrazovanju u svijetu, Europi i kod nas. Također, bilo je potrebno definirati inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju, kao i ishode učenja koji s njom mogu biti povezani. Nadalje, u radu se daje pregled poželjnih i potrebnih nastavničkih kompetencija za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju, mogući vidovi izobrazbe nastavnika za stjecanje kompetencija za inovativnu primjenu ICT-a u obrazovanju. Također, u radu se daje uvid u iskustva nekih zemalja u inovativnoj primjeni ICT-a u obrazovanju i opisuje se stanje u našem obrazovnom sustavu. Temeljeći istraživanje na prethodno izloženoj teorijskoj osnovi utvrđeno je da nastavnici srednjih škola Osječko-baranjske županije imaju dovoljno znanja i vještina iz korištenja ICT-a i potrebnu razinu informacijske pismenosti za inovativnu primjenu ICT-e u obrazovanju. Razina kompetencija nastavnika ovisi o radnom iskustvu nastavnika, broju godina korištenja računalom kod nastavnika, prethodnom obrazovanju iz ICT-a te motiviranosti nastavnika za inovativnu primjenu ICT-e u obrazovanju. Međutim, spol nastavnika, opremljenost obrazovne ustanove kao ni pedagoško obrazovanje nastavnika nema utjecaj na nastavničke kompetencije za inovativnu primjenu ICT-a u nastavi. Podizanje razine kompetencija nastavnika za inovativnu primjenu ICT-e u obrazovanju može započeti podizanjem motiviranosti nastavnika za isto kao i permanentnom edukacijom nastavnika o najnovijim trendovima u primjeni ICT-a u obrazovanju budući da je obrazovanje iz ICT-a važan preduvjet inovativne primjene ICT-a u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
016-0000000-1746 - Komunikacijske vještine i tehnologije u komunikaciji Internetom i e-obrazovanju (Bubaš, Goran, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin