Pregled bibliografske jedinice broj: 468054
Prijedlozi za promjene u pristupu prevenciji nasilja
Prijedlozi za promjene u pristupu prevenciji nasilja // Mednarodna znanstvena konferenca Spremembe v sistemu vzgoje in izobraževanja : Zbornik prispevkov / Hočevar, Andreja (ur.).
Ljubljana: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, 2009. str. 189-198 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 468054 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prijedlozi za promjene u pristupu prevenciji nasilja
(Proposed Changes in the Approach to Violence Prevention)
Autori
Bilić, Vesna ; Jurčević-Lozančić, Anka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Mednarodna znanstvena konferenca Spremembe v sistemu vzgoje in izobraževanja : Zbornik prispevkov
/ Hočevar, Andreja - Ljubljana : Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, 2009, 189-198
ISBN
978-961-91792-3-9
Skup
Mednarodna znanstvena konferenca Spremembe v sistemu vzgoje in izobraževanja
Mjesto i datum
Žalec, Slovenija, 03.04.2009. - 04.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prevencija nasilja; zlostavljanje u školi; zlostavljanje djece
(violence prevention; abuse at school; child abuse)
Sažetak
Iako se u Republici Hrvatskoj radi puno na problemima nasilja nad djecom i među djecom još uvijek se osjeća raskorak između poduzetih aktivnosti, angažmana i porasta nasilja. Cilj ovog rada je skrenuti pozornost na uočene nedostatke i dati prijedloge za kvalitetnije pomake u preventivnim programima nasilja, osobito u odgojno-obrazovnim ustanovama. Naglasak se stavlja na socijalni konstruktivizam kao temeljnu paradigmu u izradi kurikuluma i potrebu uvođenja ranog odgoju za nenasilje. Odgoj za nenasilje shvaća se kao dugotrajan i složen procese koji počinje u predškolskim ustanovama, nastavlja se i kontinuirano pojačava tijekom svih stupnjeva školovanja, a važan je za budućnost zajednice. Za uspješno poučavanje i djelovanje ističe se neophodnost partnerstva društvenih i odgojno-obrazovnih institucija, obitelji, odnosno roditelja i djece, te važnost sinergijskog učinka djelovanja. U prijedlozima za poboljšanje preventivnog rad u odgojno-obrazovnim ustanovama obrazlaže se potreba sveobuhvatne sustavne i kontinuirane obuke nastavnika, roditelja i učenika. Preventivni rad s učenicima kao najznačajniji i najsloženiji dio programa. trebao bi obuhvatiti: rad s učenicima u skupinama / razrednim odjelima ; preventivni rad s učenicima na razini odgojno-obrazovne ustanove, rad sa skupinom djece - suradnika zainteresiranih za prevenciju nasilja i rad s rizičnim skupinama (nasilnih učenika i učenika žrtava nasilja). U radu sa svim skupinama uključene su aktivnosti za jačanje znanja stavova, vjerovanja, vještina i poticanja na aktivno djelovanje odnosno učenje činjenjem u borbi protiv nasilja, te na jasnom artikuliranju odgovornosti za ponašanje i interakcije. U ovom sveobuhvatnom pristupu stvaranju sigurnijih odgojno- obrazovnih ustanova analizira se i potreba vrednovanja programa, procesa i ostvarenih rezultata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb