Pregled bibliografske jedinice broj: 467823
Elita i diskriminirani između pozitivizma i dijalektike: potreba za promjenom obrazovanja
Elita i diskriminirani između pozitivizma i dijalektike: potreba za promjenom obrazovanja // Sociologija i prostor, 47 (2010), 3 (185); 285-304 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 467823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elita i diskriminirani između pozitivizma i dijalektike: potreba za promjenom obrazovanja
(The Elite and the Discriminated between Positivism and Dialectic: Necessity for Change in Education)
Autori
Hromatko, Ivan ; Matić, Renato
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 47
(2010), 3 (185);
285-304
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kritička misao; dijalektika; pozitivizam; diskriminacija; elita; interkulturizam; obrazovanje
(critical thought; dialectic; positivism; discrimination; elite; interculturalism; education.)
Sažetak
Tijekom povijesti, diskriminacija drugosti pokazuje se kao neumoljiva konstanta čovječanstva, što je vidljivo i iz činjenice da diskriminacija drugosti ustraje čak i onda kada do političke i svjetonazorske moći dolazi netko tko je sve do tog prijelaznog trenutka diskriminiran. Upravo je ta pojava tema ovog rada, prijelaz diskriminiranih na položaje moći i kontinuitet diskriminacijskih praksi. Naime, iako su ti pojedinci i grupe nekoć i sami bili diskriminirani, dolaskom na vlast nastavljaju provedbu diskriminacije. Nepregledan je broj razloga za takvo cirkularno kretanje, ali moguće je izdvojiti bitan momenat koji ujedinjuje sve izraze diskriminacije, a riječ je o zanemarivanju dijalektičkog kritičkog mišljenja u korist pozitivističkog poimanja stvarnosti, kojega je moguće djelotvorno osporiti promjenama u obrazovnoj politici i izvedbi nastave. Diskriminacija se održava i preživljava u uvjetima socijalizacijskog procesa, točnije kroz formalno obrazovanje koje potiče na pozitivističko i redukcionističko poimanje stvarnosti i drugosti, a taj se začarani krug može prekinuti samo uvođenjem načela dijalektike i kritičkog mišljenja u obrazovanje
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA
- AGRIS International
- CAB Abstracts
- Sociological Abstracts
- World Agriculture Economics (CAB Abstracts)