Pregled bibliografske jedinice broj: 467801
Proizvodnja vijesti u hrvatskim dnevnicima (Novinsko izvještavanje u kampanjama za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine)
Proizvodnja vijesti u hrvatskim dnevnicima (Novinsko izvještavanje u kampanjama za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine), 2010., doktorska disertacija, Fakultet političkih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 467801 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proizvodnja vijesti u hrvatskim dnevnicima (Novinsko izvještavanje u kampanjama za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine)
(News production in Croatian dailies (Newspaper reporting in parliamentary elections 2003 and 2007))
Autori
Kanižaj, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet političkih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
05.02
Godina
2010
Stranica
393
Mentor
Žanić, Ivo
Ključne riječi
Proizvodnja vijesti; novine; parlamentarni izbori; analiza sadržaja
(News production; newspapers; parliamentary election; content analysis)
Sažetak
Mediji imaju utjecaj na građane u predizbornim kampanjama neovisno o tome što se znanstvenici razilaze u ocjeni njegova dosega i intenziteta. U ovome radu usredotočili smo se na proces proizvodnje vijesti koji smo analizirali kroz tri temeljna pristupa: organizacijski, političko ekonomski i kulturološki, koji između ostaloga omogućavaju i dubinsku analizu odnosa između urednika i novinara. U istraživanju smo se stoga koristili s dvije znanstvene metode: analizom sadržaja temeljem koje smo analizirali ukupno 2773 tekstova u najčitanijim hrvatskim dnevnim novinama (Jutarnji list, Večernji list, 24 sata, Slobodna Dalmacija) u predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore 2003. i 2007. godine, te anonimnim intervjuima s političkim novinarima koji su objavili najviše članaka. Intervjui su razotkrili kako u redakcijama ne postoje jasni profesionalni kriteriji, nego se urednici i novinari više oslanjaju na osobno iskustvo. Rad novinara i njegovo izvještavanje važno je koliko i konačne uredničke intervencije, a urednici tijekom procesa uređivanja novina ostvaraju izravan utjecaj i veliku autonomnost odabirom rubrika, tipa članka te ukupnog plasmana članka – pozicije na novinskoj stranici. Istraživanje je pokazalo kako se izborne teme, predstavljene kroz osiromašeni diskurs političara, u najvećoj mjeri svode na obećanja, službeni dio koji se odnosi na regulaciju izbora, analize anketa ili na učestale sukobe aktera, pa s pravom možemo zaključiti da su građani u velikoj mjeri bili zakinuti za relevantne političke informacije kakve očekujemo u predizbornim kampanjama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2683 - Metaforizacije političke zajednice u javnom diskursu: Hrvatska i Europska unija (Žanić, Ivo, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb