Pregled bibliografske jedinice broj: 467711
Anksioznost i obiteljska klima kod djece s teškoćama učenja
Anksioznost i obiteljska klima kod djece s teškoćama učenja, 2010., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitaciski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 467711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anksioznost i obiteljska klima kod djece s teškoćama učenja
(Anxiety and family climate in children with learning disabilities)
Autori
Cvitković, Daniela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitaciski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.03
Godina
2010
Stranica
146
Mentor
Igrić, Ljiljana
Ključne riječi
Anksioznost; obiteljska klima; djeca s teškoćama učenja
(Anxiety; family climate; children with learning disabilities)
Sažetak
Glavni rezultati su pokazali da je anksioznost djece s teškoćama učenja statistički značajno veća od anksioznosti tipićne djece u svim mjernim aspektima osim na skali zabrinutosti na kojoj nema razlike između dvije skupine djece. U okviru procjene obiteljske klime procjene na dimenzijama naglaska na religijskim vrijednostima i kontrole statistički značajno su veće kod djece s teškoćama učenja, u odnosu na tipičnu djecu dok na ostalim dimenzijama obiteljske klime nije utvrđena statistički značajna razlika između dvije skupine djece. ispitna anksioznost kod djece s teškoćama učenja veća je u obiteljima s puno konflikta, a manjkom organizacije, odnosno reda, i to naročito kod dječaka s teškoćama učenja. Više konflikta i kontrole u obitelji je kod djece s većom tjelesnom, separaciskom anksioznosti te anksioznom osjetljivosti. Zdruge strane veći naglasak na aktivnoj orijentaciji je u obiteljima djece s manjom separaciskom anksioznosti.Različite komponente anksioznosti povezane su sa različitim komponentama samopoimanja.Također postoje razlike u korelacijama između ovih variabli ovisno o uzorku ispitanika. U visoko kohezivnim obiteljima djeca imaju više samopojimanje na svim ispitivanim dimenzijama. Za razliku od kohezije intelektualno kulturalna orijentacija nije u značajnoj koleraciji s niti jednom komponentom samopoimanja. Osim kohezije, čini se da dobra organizacija i aktivno-rekreacijska orijentacija djeluju povoljno, a visok stupanj kontrole i konflikta nepovoljno na samopoimanje dvanaestogodišnjaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb