Pregled bibliografske jedinice broj: 467695
Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci
Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 31-38 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 467695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci
(Children with learning difficulties in interactive system family-school-peers)
Autori
Igrić, Ljiljana ; Cvitković, Daniela ; Wagner Jakab, Ana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 45
(2009), 1;
31-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca s teškoćama učenja; stavovi i procjene ponašanja; roditelji; učitelji
(children with learning difficulties; attitudes and behaviour assesment; parents; teachers)
Sažetak
Unatoč zakonskom pravu na edukacisku integraciju od 1981. prava djece s teškočama učenja u Hrvatskoj još uvijek nisu izjednačena s pravima "tipične djece". Dosadašnja istraživanja pokazuju da okolina također nije u dovoljnoj mjeri prihvaćajuća (Žic, Igrić, 2001). Darch, Craig, Miao, Yu, Shippen, Peggy (2004) naročito istiću važnost uključenosti obitelji u zbivanja u školi te partnerstvo između učitelja i roditelja za postignuće, prikladno ponašanje i zadovoljstvo učenika. Cilj ovog istraživanja je utvrditi kakvi su stavovi i procjene ponašanja djeteta s teškoćama učenja od strane okoline i koliko su ti stavovi okoline sukladni s djetetovom slikom o sebi i samoprocjenom, u uvjetima i stanju inkluzije u Hrvatskoj. Primijenjen je Bihevior rating profile (Brown, Hamill, 1990 adaptacija Žic, 2000.) i semantički diferencijal (Osgood, prema Bujas, 1967.) na uzorku djece s teškoćama učenja i tipične djece te njihovih roditelja i učitelja. Rezultati pokazuju da djeca s teškoćama učenja procjenjuju svoje odnose s vršnjacima negativnije nego tipična djeca, roditelji procjenjuju ponašanje svog djeteta s teškćama učenja nepovoljnije od roditelja tipične djece, a učitelji, imaju povoljniji stav prema tipičnoj djeci i vide njihovo ponašanje pozitivnije. Čini se da je teškoća učenja koju dijete ima još uvjek prepreka roditeljima, učiteljima i vršnjacima u jednakom prihvaćanju te je stoga potrebno i dalje djelovati na okolinu u tom smjeru .
Izvorni jezik
Fra
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus