Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 467695

Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci


Igrić, Ljiljana; Cvitković, Daniela; Wagner Jakab, Ana
Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 31-38 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 467695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci
(Children with learning difficulties in interactive system family-school-peers)

Autori
Igrić, Ljiljana ; Cvitković, Daniela ; Wagner Jakab, Ana

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 45 (2009), 1; 31-38

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
djeca s teškoćama učenja; stavovi i procjene ponašanja; roditelji; učitelji
(children with learning difficulties; attitudes and behaviour assesment; parents; teachers)

Sažetak
Unatoč zakonskom pravu na edukacisku integraciju od 1981. prava djece s teškočama učenja u Hrvatskoj još uvijek nisu izjednačena s pravima "tipične djece". Dosadašnja istraživanja pokazuju da okolina također nije u dovoljnoj mjeri prihvaćajuća (Žic, Igrić, 2001). Darch, Craig, Miao, Yu, Shippen, Peggy (2004) naročito istiću važnost uključenosti obitelji u zbivanja u školi te partnerstvo između učitelja i roditelja za postignuće, prikladno ponašanje i zadovoljstvo učenika. Cilj ovog istraživanja je utvrditi kakvi su stavovi i procjene ponašanja djeteta s teškoćama učenja od strane okoline i koliko su ti stavovi okoline sukladni s djetetovom slikom o sebi i samoprocjenom, u uvjetima i stanju inkluzije u Hrvatskoj. Primijenjen je Bihevior rating profile (Brown, Hamill, 1990 adaptacija Žic, 2000.) i semantički diferencijal (Osgood, prema Bujas, 1967.) na uzorku djece s teškoćama učenja i tipične djece te njihovih roditelja i učitelja. Rezultati pokazuju da djeca s teškoćama učenja procjenjuju svoje odnose s vršnjacima negativnije nego tipična djeca, roditelji procjenjuju ponašanje svog djeteta s teškćama učenja nepovoljnije od roditelja tipične djece, a učitelji, imaju povoljniji stav prema tipičnoj djeci i vide njihovo ponašanje pozitivnije. Čini se da je teškoća učenja koju dijete ima još uvjek prepreka roditeljima, učiteljima i vršnjacima u jednakom prihvaćanju te je stoga potrebno i dalje djelovati na okolinu u tom smjeru .

Izvorni jezik
Fra

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2354 - Programi intervencija i neki okolinski čimbenici edukacijskog uključivanja

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Igrić, Ljiljana; Cvitković, Daniela; Wagner Jakab, Ana
Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (2009), 1; 31-38 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Igrić, L., Cvitković, D. & Wagner Jakab, A. (2009) Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (1), 31-38.
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Cvitkovi\'{c}, Daniela and Wagner Jakab, Ana}, year = {2009}, pages = {31-38}, keywords = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u\v{c}enja, stavovi i procjene pona\v{s}anja, roditelji, u\v{c}itelji}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {45}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u\v{c}enja u interaktivnom sustavu obitelj-\v{s}kola-vr\v{s}njaci}, keyword = {djeca s te\v{s}ko\'{c}ama u\v{c}enja, stavovi i procjene pona\v{s}anja, roditelji, u\v{c}itelji} }
@article{article, author = {Igri\'{c}, Ljiljana and Cvitkovi\'{c}, Daniela and Wagner Jakab, Ana}, year = {2009}, pages = {31-38}, keywords = {children with learning difficulties, attitudes and behaviour assesment, parents, teachers}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {45}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Children with learning difficulties in interactive system family-school-peers}, keyword = {children with learning difficulties, attitudes and behaviour assesment, parents, teachers} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font