Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 46704

Razvoj i eksperimentalna istraživanja kompenzacije učinaka elastičnosti, trenja i zračnosti u prijenosnim mehanizmima slijednih sustava


Perić, Nedjeljko; Deur, Joško; Božić, Ante; Pavković, Danijel; Petrović, Ivan
Razvoj i eksperimentalna istraživanja kompenzacije učinaka elastičnosti, trenja i zračnosti u prijenosnim mehanizmima slijednih sustava, 1999. (elaborat/studija).


CROSBI ID: 46704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj i eksperimentalna istraživanja kompenzacije učinaka elastičnosti, trenja i zračnosti u prijenosnim mehanizmima slijednih sustava
(Development and Experimental Research of Friction, Backlash and Elasticity Effects compensation in Transmissions of Servosystems)

Autori
Perić, Nedjeljko ; Deur, Joško ; Božić, Ante ; Pavković, Danijel ; Petrović, Ivan

Izvornik
FER

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija

Godina
1999

Ključne riječi
Slijedni sustav; elastičnost; trenje; zračnost; modeli trenja
(Servosystem; elasticity; friction; backlash; friction models;)

Sažetak
U ovom se radu prikazuje istraživanje, razvoj i eksperimentalno ispitivanje digitalnog sustava regulacije brzine vrtnje i položaja elektromotornog pogona s elastičnim prijenosnim mehanizmom, trenjem i zračnošću. Utjecaj elastičnosti prijenosnog mehanizma na vladanje regulacijskog kruga brzine vrtnje s PI regulatorom podešenim prema simetričnom optimumu analizira se primjenom algebarskog postupka temeljenog na svojstvima optimuma dvostrukog odnosa. Analiza se provodi za slučajeve povratne veze po brzini vrtnje motora i radnog mehanizma (tereta), te za široki opsegkarakterističnih parametara procesa. Linearni regulacijski krug brzine vrtnje projektira se s ciljem prigušenja torzijskih vibracija prouzročenih elastičnošću prijenosnog mehanizma, tj. s ciljem postizanja brzog i dobro prigušenog odziva. Razmatra se primjena različitih tipova regulatora brzine vrtnje: PI regulator, regulatori stanja punog i reduciranog reda, polinomski regulator. Učinci djelovanja trenja u reguliranim elektromotornim pogonima analiziraju se u vremenskom području pomoću simulacije na računalu. Primjenom Karnoppovog modela trenja moguće je zasebno analizirati vladanje regulacijskog sustava u intervalima mirovanja i gibanja pogona u kojima je vladanje mehaničkog sustava linearno. Analiza se provodi za pogone s krutim i elastičnim prijenosnim mehanizmom, različite statičke modele trenja (Coulombov, statički+Coulombov i poopćeni Stribeckov model) i različite regulacijske zadatke (regulacija brzine vrtnje, pozicioniranje i slijeđenje). S ciljem smanjenja značaja negativnih učinaka djelovanja trenja, linearni regulatori brzine vrtnje i položaja proširuju se nelinearnim kompenzatorom utjecaja trenja. Adaptivni sustav regulacije brzine vrtnje s regulatorom stanja punog reda projektira se s ciljem smanjenja osjetljivosti regulacijskog sustava na promjene parametara mehaničkog sustava. Analizira se utjecaj zračnosti na kakvoću vladanja regulacijskog sustava brzine vrtnje i pozicije te postupci kompenzacije utjecaja zračnosti: isključivanje integralnog djelovanja regulatora stanja ; projektiranje nelinearnog regulatora stanja postupkom egzaktne (eksterne)linearizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika



POVEZANOST RADA


Projekti:
036006

Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nedjeljko Perić (autor)

Avatar Url Danijel Pavković (autor)

Avatar Url Ante Božić (autor)

Avatar Url Joško Deur (autor)

Avatar Url Ivan Petrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Perić, Nedjeljko; Deur, Joško; Božić, Ante; Pavković, Danijel; Petrović, Ivan
Razvoj i eksperimentalna istraživanja kompenzacije učinaka elastičnosti, trenja i zračnosti u prijenosnim mehanizmima slijednih sustava, 1999. (elaborat/studija).
Perić, N., Deur, J., Božić, A., Pavković, D. & Petrović, I. (1999) Razvoj i eksperimentalna istraživanja kompenzacije učinaka elastičnosti, trenja i zračnosti u prijenosnim mehanizmima slijednih sustava. FER. Elaborat/studija.
@unknown{unknown, author = {Peri\'{c}, Nedjeljko and Deur, Jo\v{s}ko and Bo\v{z}i\'{c}, Ante and Pavkovi\'{c}, Danijel and Petrovi\'{c}, Ivan}, year = {1999}, keywords = {Slijedni sustav, elasti\v{c}nost, trenje, zra\v{c}nost, modeli trenja}, title = {Razvoj i eksperimentalna istra\v{z}ivanja kompenzacije u\v{c}inaka elasti\v{c}nosti, trenja i zra\v{c}nosti u prijenosnim mehanizmima slijednih sustava}, keyword = {Slijedni sustav, elasti\v{c}nost, trenje, zra\v{c}nost, modeli trenja} }
@unknown{unknown, author = {Peri\'{c}, Nedjeljko and Deur, Jo\v{s}ko and Bo\v{z}i\'{c}, Ante and Pavkovi\'{c}, Danijel and Petrovi\'{c}, Ivan}, year = {1999}, keywords = {Servosystem, elasticity, friction, backlash, friction models, }, title = {Development and Experimental Research of Friction, Backlash and Elasticity Effects compensation in Transmissions of Servosystems}, keyword = {Servosystem, elasticity, friction, backlash, friction models, } }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font