Pregled bibliografske jedinice broj: 466656
Rad na projektu u školskoj knjižnici - metoda aktivnog učenja
Rad na projektu u školskoj knjižnici - metoda aktivnog učenja // XXII. Proljetna škola školskih knjižničara: Školska knjižnica i slobodno vrijeme učenika: neposredno i posredno uključivanje knjižničara u školski kurikulum / Mićanović, Miroslav ; Šušnjić, Biserka (ur.).
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2010. str. 101-108 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 466656 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad na projektu u školskoj knjižnici - metoda aktivnog učenja
(Work on the project in school library - a method of active learning)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XXII. Proljetna škola školskih knjižničara: Školska knjižnica i slobodno vrijeme učenika: neposredno i posredno uključivanje knjižničara u školski kurikulum
/ Mićanović, Miroslav ; Šušnjić, Biserka - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2010, 101-108
ISBN
978-953-1847-6074
Skup
XXII. Proljetna škola školskih knjižničara: Školska knjižnica i slobodno vrijeme učenika: neposredno i posredno uključivanje knjižničara u školski kurikulum
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2010. - 10.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školska knjižnica; projekt; aktivno učenje
(school library; project; active learning)
Sažetak
U demokratskom društvu od pojedinca se očekuje sudjelovanje. Da bi mogao sudjelovati u izgradnji društva i sebe, pojedinac mora posjedovati određena znanja, imati razvijeno kritičko mišljenje, moralnu autonomiju, socijalne vještine, sposobnost prihvaćanja različitosti, sposobnost donošenja odluka, sposobnost rješavanja problema i razvijen osjećaj za pravdu. Društvene promjene, nove spoznaje u području pedagogije i didaktike, potreba stjecanja kompetencija za cjeloživotno učenje, reforme obrazovnih sustava i nove nastavne i izvannastavne strategije i metode mijenjaju cijeli odgojno obrazovni kontekst, a u okviru njega i djelovanje školske knjižnice. Aktivno učenje postaje načelo i strategija, a oblici aktivnog učenja nisu mogući bez školske knjižnice koja s jedne strane sudjeluje u nastavi, a s druge strane razvija slobodnije oblike učenja i rada. Jedan od oblika aktivnog učenja je rad na projektu. Osim što kod učenika razvija niz vještina i sposobnosti, od kritičkog mišljenja do suradnje, timskog rada i razvoja kreativnosti i odgovornosti, knjižničaru pruža mogućnost za obradu niza tema i afirmaciju školske knjižnice. Pritom učenici uče kako učiti za život i rješavati neke konkretne probleme u okolini, uče se samostalnosti, toleranciji, poduzetnosti i komunikaciji, te korištenju raznih izvora informacija i njihovu vrednovanju. No, rad na projektu od knjižničara traži dobro poznavanje načela projektne nastve i faza rada na projektu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)