Pregled bibliografske jedinice broj: 466304
Uloga wellnessa u transformaciji ponude zdravstvenog turizma
Uloga wellnessa u transformaciji ponude zdravstvenog turizma, 2010., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 466304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga wellnessa u transformaciji ponude zdravstvenog turizma
(The role of wellness in transformation of health tourism offer)
Autori
Ferjanić, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.02
Godina
2010
Stranica
144
Mentor
Čavlek, Nevenka
Ključne riječi
Wellness turizam; transformacija
(Wellness tourism; transformation)
Sažetak
Wellness kao viša razvojna faza zdravstvenog turizma podrazumijeva cjelokupan koncept zdravlja te predstavlja jedan od novijih trendova koji je sve prisutniji u svim razvijenim zemljama Europe, SAD-a i Dalekog istoka. Iz analize tržišta wellnessa u SAD-u i u odabranim destinacijama u Europi moguće je zaključiti da se ta dva tržišta uvelike razlikuju. U SAD-u se wellness nalazi u visokoj razvojnoj fazi, dok je europsko tržište wellnessa moguće podijeliti na destinacije sa razvijenom ponudom wellnessa (poput Austrije i Njemačke) i destinacije u kojima je ponuda wellnessa još u razvoju (poput Hrvatske). Zapadnoeuropske zemlje s transformacijom su započele ranije i ona je uglavnom završena, dok se istočnoeuropske zemlje još uvijek nalaze u procesu transformacije. Pojava mnogobrojnih wellness centara u novije vrijeme rezultirala je nedostatnom ponudom wellnessa tih centara koja je najčešće u nesrazmjeru s filozofijom wellnessa. Temeljem provedene analize dostupnih podataka, u radu je napravljena SWOT analiza wellness turizma u Hrvatskoj. Prikazana analiza identificira snage i slabosti wellness turizma u Hrvatskoj te prilike i prijetnje njegovom budućem razvoju. Kroz detaljnu analizu ponude usluga wellnessa u zdravstvenom turizmu Hrvatske dolazi se do zaključka da je wellness turizam u Hrvatskoj još uvijek u početnoj fazi razvoja, iako postoje objekti čija ponuda wellnessa može konkurirati ponudi objekata u razvijenim wellness destinacijama. Hrvatska ima sve predispozicije da postane konkurentna wellness destinacija, ali je potrebno mnogo ulaganja u sve segmente ponude kako bi se to postiglo. Kako bi se wellness turizam u Hrvatskoj razvijao sustavno i kvalitetno nužna je izrada Strategije razvoja wellness turizma te donošenje wellness standarda koji bi obuhvatili sve elemente potrebne za kvalitetan wellness centar (oprema, usluge, kadrovi) čime bi se osigurala kvalitetna ponuda usluga wellnessa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672288-2497 - Koncepcija razvoja zdravstvenog i kulturnog turizma u Hrvatskoj (Čavlek, Nevenka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb