Pregled bibliografske jedinice broj: 466217
Poznavanje prirodne i kulturne baštine porječja Krke: rezultati empirijskog istraživanja u osnovnim školama
Poznavanje prirodne i kulturne baštine porječja Krke: rezultati empirijskog istraživanja u osnovnim školama // Godišnjak Titius, 2 (2009), 2; 297-316 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 466217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje prirodne i kulturne baštine porječja Krke: rezultati empirijskog istraživanja u osnovnim školama
(Natural and cultural heritage of the Krka river basin: results of empirical research conducted in primary schools)
Autori
Pilić, Šime ; Mendeš, Branimir
Izvornik
Godišnjak Titius (1847-0742) 2
(2009), 2;
297-316
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
okoliš zavičaja ; porječje rijeke Krke ; poznavanje baštine ; prirodna i kulturna baština ; učenici osnovne škole
(the native county environment ; the Krka River basin ; the knowledge of heritage ; natural and cultural heritage ; primary school pupils)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja o poznavanju prirodne i kulturne baštine porječja rijeke Krke kod učenika osnovne škole. Svrha je radu utvrditi informiranost učenika o poznavanju baštine na tom prostoru. Spoznaja o tome pokazuje koja se važnost pridaje baštini u školskim programima, njihovoj realizaciji i uopće u transferu baštine na mlade naraštaje. Istraživanje je provedeno metodom ankete na slučajnom uzorku (N=243) učenika osnovne škole u Kninu, Drnišu i Šibeniku. Poduzorak učenika mlađe osnovnoškolske dobi (4. razred) obuhvaća 135, a poduzorak učenika 8. razreda 108 učenika. Instrument je anketni upitnik priređen s pitanjima otvorenog i zatvorenog tipa, posebno za četvrti (A) i posebno za 8. razred (B). Pitanja se odnose na poznavanje okoliša u njihovu zavičaju odnosno materijalne i nematerijalne kulturne baštine, te spomenika prirode. Analiziraju se rezultati ispitivanja odvojeno za 4. i 8. razred u kategorijama točno, netočno i bez odgovora, na pitanja o kulturnoj i materijalnoj baštini. Proces u kojemu je prijenos informacija i vrijednosti o baštini i o pitanjima razvoja uzima se kao ključni element u građenju društva znanja i održivog razvoja, odnosno modernizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-1300855-3326 - TITIUS: Porječje Krke - baština i sociokulturni razvoj (Pilić, Šime, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu