Pregled bibliografske jedinice broj: 465590
Povezanost privrženosti i različitih aspekata samoefikasnosti s prilagodbom studenata na studij
Povezanost privrženosti i različitih aspekata samoefikasnosti s prilagodbom studenata na studij, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 465590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost privrženosti i različitih aspekata samoefikasnosti s prilagodbom studenata na studij
(Relationship between attachment and various aspects of self-efficacy with the adaptation of students)
Autori
Antolović, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
22.03
Godina
2010
Stranica
60
Mentor
Martinac Dorčić, Tamara
Ključne riječi
prilagodba na studij; privrženost roditeljima; opća samoefikasnost; socijalna samoefikasnost; akademska samoefikasnost
(adjustment to college; attachment to parents; general self-efficacy; social self-efficacy; academic self-efficacy)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati odnos privrženosti i različitih aspekata samoefikasnosti s pojedinim dimenzijama psihološke prilagodbe te utvrditi postoje li razlike u prilagodbi na studij, te različitim aspektima samoefikasnosti s obzirom na razinu privrženosti roditeljima i spol. Istraživanje je provedeno na 300 ispitanika, studenata Sveučilišta u Rijeci. Sudjelovalo je 168 žena i 132 muškarca, a raspon dobi kretao se od 19 do 27 godina. U istraživanju su korišteni sljedeći mjerni instrumenti: Skala opće samoefikasnosti, Skala prilagodbe studenata na studij, Skala akademske samoefikasnosti, Upitnik privrženosti roditeljima i vršnjacima i Skala opažene socijalne samoefikasnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti koji su više privrženi majci imaju bolju akademsku, socijalnu i emocionalnu prilagodbu te da postižu više rezultate na općoj, socijalnoj i akademskoj samoefikasnosti, od studenta koji su manje privrženi majci. Također se pokazalo da su bolje prilagođeni studiju studenti koji su općenito, kao i akademski samoefikasniji. Žene su bolje akademski prilagođene od muškaraca. Žene koje su visoko privržene majci, a nisko privržene ocu imaju višu samoefikasnost od žene koje su visoko privržene i majci i ocu, dok je kod muškaraca situacija obrnuta. Naime, pokazalo se da muškarci koji su visoko privrženi i majci i ocu imaju višu samoefikasnost od muškaraca koji su visoko privrženi majci, a nisko privrženi ocu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Tamara Martinac-Dorčić
(mentor)