Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 465195

METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA


Canjek-Androić, Sanja; Vijtiuk, Nada
METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 16-16 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 465195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA
(TEACHING METHODOLOGY FRAMING OF RESEARCH BASED LEARNING IN EARLY PRIMARY EDUCATION)

Autori
Canjek-Androić, Sanja ; Vijtiuk, Nada

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 16-16

ISBN
978-953-7210-26-7

Skup
The 3rd International Conference on Advanced and Systemic Research - ECNSI-2009 1th Special Focus Symposium Education in Natural Sciences, Geography and History for the Knowledge Society

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 13.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
istraživačka nastava; kemijski pojmovi; mentalni razvoj; razredna nastava
(research based learning; chemical concepts; mental development; primary education)

Sažetak
Prirodoslovne teme i sadržaji predstavljaju dobre osnove za konstruktivni razvoj učeničkog mišljenja, produbljivanje snage induktivne metode usvajanja spoznaja i naposljetku, kvalitetnog oblikovanja apstraktnih pojmova i koncepata. Ovaj proces nije trenutan već se sustavno mora podržavati kroz sva obrazovna razdoblja. Kemijski fenomeni u svom bogatstvu i jednostavnosti predstavljaju zahvalne nastavne izazove. Rano kvalitativno upoznavanje s kemijskim pojmovima može preduprijediti karakteristične probleme nerazumijevanja i odbojnosti prema kemijskim sadržajima koji su predviđeni za usvajanje u kasnijim obrazovnim razdobljima. Navikavanje na određene pojmove pomaže njihovoj diferencijaciji u kasnijoj fazi. Ispravna kvalitativna spoznaja pomaže u procesu izgradnje kvantitativnih relacijskih odnosa tako prisutnih u nastavnim temama viših obrazovnih ciklusa. Mogu li se učenicima nižih razreda osnovne škole približiti pojmovi koje će susretati u kasnijem obrazovanju? U kojoj će ih mjeri razumjeti, ako pojmove upoznaju kroz istraživačku nastavu i mini eksperiment? Kakvo će mišljenje imati o takvoj nastavi? Odgovor na ova pitanja dali su učenici drugih i četvrtih razreda osnovne škole sudjelovanjem u istraživačko modeliranoj nastavi koja je provedena s ciljem upoznavanja i populariziranja prirodoslovnih  sadržaja iz područja kemije. Jedan od ciljeva ovakvog pristupa nastavi bilo je i stvaranje obogaćene sredine kao preduvjeta za razvoj mentalnih funkcija mozga. Kroz iskustvene aktivnosti i postupke svim učenicima je bilo osigurano aktivno sudjelovanje. Primjerenim nastavnim metodama učitelj je vodio učenike putom od osjetilnog opažanja do formuliranja stavova i zaključaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Canjek-Androić (autor)

Avatar Url Nada Vijtiuk (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Canjek-Androić, Sanja; Vijtiuk, Nada
METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 16-16 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Canjek-Androić, S. & Vijtiuk, N. (2009) METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA. U: Vijtiuk, N. (ur.)Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja.
@article{article, author = {Canjek-Androi\'{c}, Sanja and Vijtiuk, Nada}, editor = {Vijtiuk, N.}, year = {2009}, pages = {16-16}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, kemijski pojmovi, mentalni razvoj, razredna nastava}, isbn = {978-953-7210-26-7}, title = {METODI\v{C}KO OBLIKOVANJE ISTRA\v{Z}IVA\v{C}KE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, kemijski pojmovi, mentalni razvoj, razredna nastava}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Canjek-Androi\'{c}, Sanja and Vijtiuk, Nada}, editor = {Vijtiuk, N.}, year = {2009}, pages = {16-16}, keywords = {research based learning, chemical concepts, mental development, primary education}, isbn = {978-953-7210-26-7}, title = {TEACHING METHODOLOGY FRAMING OF RESEARCH BASED LEARNING IN EARLY PRIMARY EDUCATION}, keyword = {research based learning, chemical concepts, mental development, primary education}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font