Pregled bibliografske jedinice broj: 465195
METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA
METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA // Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja / Vijtiuk, Nada (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 16-16 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 465195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
METODIČKO OBLIKOVANJE ISTRAŽIVAČKE NASTAVE PRIRODOSLOVLJA U RANOJ FAZI OBRAZOVANJA
(TEACHING METHODOLOGY FRAMING OF RESEARCH BASED LEARNING IN EARLY PRIMARY EDUCATION)
Autori
Canjek-Androić, Sanja ; Vijtiuk, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Edukacija prirodoslovlja, geografije i povijesti u društvu znanja
/ Vijtiuk, Nada - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 16-16
ISBN
978-953-7210-26-7
Skup
The 3rd International Conference on Advanced and Systemic Research - ECNSI-2009 1th Special Focus Symposium Education in Natural Sciences, Geography and History for the Knowledge Society
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 13.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istraživačka nastava; kemijski pojmovi; mentalni razvoj; razredna nastava
(research based learning; chemical concepts; mental development; primary education)
Sažetak
Prirodoslovne teme i sadržaji predstavljaju dobre osnove za konstruktivni razvoj učeničkog mišljenja, produbljivanje snage induktivne metode usvajanja spoznaja i naposljetku, kvalitetnog oblikovanja apstraktnih pojmova i koncepata. Ovaj proces nije trenutan već se sustavno mora podržavati kroz sva obrazovna razdoblja. Kemijski fenomeni u svom bogatstvu i jednostavnosti predstavljaju zahvalne nastavne izazove. Rano kvalitativno upoznavanje s kemijskim pojmovima može preduprijediti karakteristične probleme nerazumijevanja i odbojnosti prema kemijskim sadržajima koji su predviđeni za usvajanje u kasnijim obrazovnim razdobljima. Navikavanje na određene pojmove pomaže njihovoj diferencijaciji u kasnijoj fazi. Ispravna kvalitativna spoznaja pomaže u procesu izgradnje kvantitativnih relacijskih odnosa tako prisutnih u nastavnim temama viših obrazovnih ciklusa. Mogu li se učenicima nižih razreda osnovne škole približiti pojmovi koje će susretati u kasnijem obrazovanju? U kojoj će ih mjeri razumjeti, ako pojmove upoznaju kroz istraživačku nastavu i mini eksperiment? Kakvo će mišljenje imati o takvoj nastavi? Odgovor na ova pitanja dali su učenici drugih i četvrtih razreda osnovne škole sudjelovanjem u istraživačko modeliranoj nastavi koja je provedena s ciljem upoznavanja i populariziranja prirodoslovnih sadržaja iz područja kemije. Jedan od ciljeva ovakvog pristupa nastavi bilo je i stvaranje obogaćene sredine kao preduvjeta za razvoj mentalnih funkcija mozga. Kroz iskustvene aktivnosti i postupke svim učenicima je bilo osigurano aktivno sudjelovanje. Primjerenim nastavnim metodama učitelj je vodio učenike putom od osjetilnog opažanja do formuliranja stavova i zaključaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Vijtiuk, Nada, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb