Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 465166

Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika


Petravić, Ana
Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika. Zagreb: Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010 (monografija)


CROSBI ID: 465166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika
(Foreign Language Textbooks as a Meeting Point of Cultures. The Images of the Foreign and the Own in Croatian Textbooks for German Language)

Autori
Petravić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2010

Stranica
392

ISBN
978-3939670-38-4

Ključne riječi
nastava stranih jezika ; nastava njemačkog jezika ; analiza udžbenika ; interkulturalni pristup ; kultura i civilizacija
(foreign language teaching ; German language teaching ; textbook analysis ; intercultural teaching approach ; teaching culture)

Sažetak
Autorica sagledava ulogu udžbenika stranog jezika kao mjesta susreta kultura iz aspekta interakcije kulture ciljnog jezika i kulture korisnika udžbenika s ciljem formuliranja teorijskog okvira za sadržajno-tematsko strukturiranje i metodičku razradu udžbenika stranih jezika u segmentu posredovanja kulture i civilizacije i interkulturalnog učenja. Navedeni se okvir izvodi na osnovu triju polazišta: 1. kritičkog sagledavanja recentnih domaćih i stranih teorijskih razmatranja trenutno dominantnog interkulturano orijentiranog pristupa u nastavi stranih jezika te 2. prikaza i interpretacije rezultata novijih empirijskih istraživanja autorice i drugih znanstvenika o implementaciji interkulturalnog učenja u suvremenoj nastavi stranog jezika u Hrvatskoj i inozemstvu te 3. rezultata prethodnog istraživanja provedenog u sklopu doktorske disertacije "Slika o stranom i vlastitom u udžbenicima njemačkog jezika. Analiza ciljne i polazne kulture i civilizacije u udžbenicima njemačkog jezika za osnovne škole od 1950. do 2000." (2004) kojim su kvantitativnom i kvalitativnom analizom sadržaja pet udžbeničkih nizova ustanovljene specifičnosti i konstante u prikazu stranoga i vlastitoga u dijakronijskoj perspektivi. Na toj trojakoj, empirijskoj i teorijskoj osnovi s jedne se strane izdvajaju problematična područja u domaćim okvirima i ukazuje na mjere potrebne za unapređenje kakvoće kako u nastavi i pri izradi udžbenika tako i u području inicijalnog obrazovanja nastavnika stranih jezika te njihovom stručnom usavršavanju. S druge se pak strane formuliraju načela i kriteriji za programiranje i izvođenje nastave, odnosno oblikovanje i evaluaciju udžbenika u kontekstu suvremenih teorija razvoja interkulturalne komunikacijske kompetencije u nastavi stranih jezika. Pritom se razmatra udžbenička produkcija za nastavni predmet Njemački jezik u osnovnoj školi od 1950. godine do danas.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Petravić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petravić, Ana
Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika. Zagreb: Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010 (monografija)
Petravić, A. (2010) Udžbenik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim udžbenicima njemačkog jezika. Zagreb, Školska knjiga ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
@book{book, author = {Petravi\'{c}, Ana}, year = {2010}, pages = {392}, keywords = {nastava stranih jezika, nastava njema\v{c}kog jezika, analiza ud\v{z}benika, interkulturalni pristup, kultura i civilizacija}, isbn = {978-3939670-38-4}, title = {Ud\v{z}benik stranog jezika kao mjesto susreta kultura. Slike stranoga i vlastitoga u hrvatskim ud\v{z}benicima njema\v{c}kog jezika}, keyword = {nastava stranih jezika, nastava njema\v{c}kog jezika, analiza ud\v{z}benika, interkulturalni pristup, kultura i civilizacija}, publisher = {\v{S}kolska knjiga ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Petravi\'{c}, Ana}, year = {2010}, pages = {392}, keywords = {foreign language teaching, German language teaching, textbook analysis, intercultural teaching approach, teaching culture}, isbn = {978-3939670-38-4}, title = {Foreign Language Textbooks as a Meeting Point of Cultures. The Images of the Foreign and the Own in Croatian Textbooks for German Language}, keyword = {foreign language teaching, German language teaching, textbook analysis, intercultural teaching approach, teaching culture}, publisher = {\v{S}kolska knjiga ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font