Pregled bibliografske jedinice broj: 464936
PRIMJENA CONJOINT ANALIZE U PROUČAVANJU POTRAŽNJE ZA MP3 PLAYERIMA NA TRŽIŠTU BOSNE I HERCEGOVINE
PRIMJENA CONJOINT ANALIZE U PROUČAVANJU POTRAŽNJE ZA MP3 PLAYERIMA NA TRŽIŠTU BOSNE I HERCEGOVINE // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 20 (2008), 25-36 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 464936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRIMJENA CONJOINT ANALIZE U PROUČAVANJU POTRAŽNJE ZA MP3 PLAYERIMA NA TRŽIŠTU BOSNE I HERCEGOVINE
(APPLICATION OF CONJOINT ANALYSIS IN STUDYING DEMAND FOR MP3 PLAYERS ON THE B-H MARKET)
Autori
Kurtović, Emir ; Agić, Emir ; Čičić, Muris
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 20
(2008);
25-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
conjoint analiza; mladi potrošači; MP3 playeri
(conjoint analysis (Marketing); young consumers; MP3 players)
Sažetak
U radu je prikazana primjena conjoint analize u proučavanju procesa vrednovanja i kriterija odabira pri kupnji MP3 playera kod segmenta mladih, kao najznačajnijeg segmenta za tu kategoriju proizvoda. Metodologija: Provedeno je nekoliko istraživanja mladih potrošača u sarajevskoj regiji. Najprije su provedeni nestrukturirani intervjui pomoću fokus grupa u kombinaciji s nizom pitanja višestrukoga izbora i otvorenih pitanja, a sve radi identificiranja varijabli proizvoda i razine njihove važnosti za preferencije potrošača. Nakon što su izdvojene glavne varijable i određene razine njihove važnosti, one su kombinirane kako bi se dobili različiti profili hipotetskog proizvoda. Dobiveni rezultati analizirani su pomoću softvera za conjoint analizu. Spoznaje: Rezultati pokazuju da bi proizvođači i prodavači MP3 playara svoje strategije trebali usmjeriti na marku kada ciljaju na segment mladih kao najznačajniji segment za takve proizvode. Istraživanje potražnje i osjetljivosti na cijene pokazalo je da su kupci ove kategorije proizvoda osjetljivi na cijene i zbog toga su spremni mijenjati marke. Ograničenja: Iako istraživanje obuhvaća većinu čimbenika koji se odnose na MP3 playere, poželjno bi bilo uključiti dizajn kao dodatni čimbenik te više različitih marki. Isto tako, veličina uzorka mogla bi biti veća što bi omogućilo segmentaciju tržišta temeljem dobivenih part-worths.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-1151212-1454 - Strateški marketing - stvaranje identiteta konkurentnog gospodarstva (Grbac, Bruno, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- Central and East European Online Library - CEEOL
- Business Source Complete