Pregled bibliografske jedinice broj: 464526
Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz
Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz // Metodika, 10 (2009), 18; 112-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 464526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz
(Foreign Language in Higher Secondary Education in Europe - a Comparative Study)
Autori
Prpić, Martina
Izvornik
Metodika (1332-7879) 10
(2009), 18;
112-128
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komunikacijska jezična kompetencija; komunikacijski pristup učenju jezika; predmetni kurikul; Zajednički europski referentni okvir za jezike; ZEROJ
(communicative competence; the communicative approach to learning; subject syllabus; European Reference Framework for Languages; ZEROJ)
Sažetak
U tekstu su uspoređeni srednjoškolski kurikuli devet europskih zemalja u svrhu prikazivanja načina na koji je operacionalizirana komunikacijska jezična kompetencija u predmetnim kurikulima za strane jezike. Poseban je naglasak stavljen na usklađenost kurikula sa Zajedničkim europskim referentnim okvirom za jezike (ZEROJ) i jezičnom politikom Vijeća Europe. Rezultati analize pokazuju da se u izradi većine analiziranih predmetnih kurikula koristio ZEROJ, odnosno komunikacijski pristup učenju jezika i odgovarajuće preporuke Vijeća Europe. U važećem hrvatskom srednjoškolskom nastavnom programu za engleski jezik nema indikatora sustavnog korištenja ZEROJ-a iako ima elemenata komunikacijskog pristupa učenju jezika i jezične politike Vijeća Europe. Preporuča se da se pri izradi novog hrvatskog srednjoškolskog predmetnog kurikula iz stranih jezika u defi niranju komunikacijske jezične kompetencije i razina znanja sustavno koristi ZEROJ i da se vodi računa o educiranosti nastavnika koji će prema kurikulu raditi. U izradi bi kurikula kao dobar primjer mogao poslužiti slovenski model koji vrlo dosljedno provodi prije navedene elemente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Martina Prpić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Contents Pages in Education