Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 464526

Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz


Prpić, Martina
Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz // Metodika, 10 (2009), 18; 112-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 464526 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz
(Foreign Language in Higher Secondary Education in Europe - a Comparative Study)

Autori
Prpić, Martina

Izvornik
Metodika (1332-7879) 10 (2009), 18; 112-128

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
komunikacijska jezična kompetencija; komunikacijski pristup učenju jezika; predmetni kurikul; Zajednički europski referentni okvir za jezike; ZEROJ
(communicative competence; the communicative approach to learning; subject syllabus; European Reference Framework for Languages; ZEROJ)

Sažetak
U tekstu su uspoređeni srednjoškolski kurikuli devet europskih zemalja u svrhu prikazivanja načina na koji je operacionalizirana komunikacijska jezična kompetencija u predmetnim kurikulima za strane jezike. Poseban je naglasak stavljen na usklađenost kurikula sa Zajedničkim europskim referentnim okvirom za jezike (ZEROJ) i jezičnom politikom Vijeća Europe. Rezultati analize pokazuju da se u izradi većine analiziranih predmetnih kurikula koristio ZEROJ, odnosno komunikacijski pristup učenju jezika i odgovarajuće preporuke Vijeća Europe. U važećem hrvatskom srednjoškolskom nastavnom programu za engleski jezik nema indikatora sustavnog korištenja ZEROJ-a iako ima elemenata komunikacijskog pristupa učenju jezika i jezične politike Vijeća Europe. Preporuča se da se pri izradi novog hrvatskog srednjoškolskog predmetnog kurikula iz stranih jezika u defi niranju komunikacijske jezične kompetencije i razina znanja sustavno koristi ZEROJ i da se vodi računa o educiranosti nastavnika koji će prema kurikulu raditi. U izradi bi kurikula kao dobar primjer mogao poslužiti slovenski model koji vrlo dosljedno provodi prije navedene elemente.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Prpić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Prpić, Martina
Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz // Metodika, 10 (2009), 18; 112-128 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Prpić, M. (2009) Predmetni kurikuli za strane jezike u višem srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz. Metodika, 10 (18), 112-128.
@article{article, author = {Prpi\'{c}, Martina}, year = {2009}, pages = {112-128}, keywords = {komunikacijska jezi\v{c}na kompetencija, komunikacijski pristup u\v{c}enju jezika, predmetni kurikul, Zajedni\v{c}ki europski referentni okvir za jezike, ZEROJ}, journal = {Metodika}, volume = {10}, number = {18}, issn = {1332-7879}, title = {Predmetni kurikuli za strane jezike u vi\v{s}em srednjem obrazovanju u europskim zemljama - komparativni prikaz}, keyword = {komunikacijska jezi\v{c}na kompetencija, komunikacijski pristup u\v{c}enju jezika, predmetni kurikul, Zajedni\v{c}ki europski referentni okvir za jezike, ZEROJ} }
@article{article, author = {Prpi\'{c}, Martina}, year = {2009}, pages = {112-128}, keywords = {communicative competence, the communicative approach to learning, subject syllabus, European Reference Framework for Languages, ZEROJ}, journal = {Metodika}, volume = {10}, number = {18}, issn = {1332-7879}, title = {Foreign Language in Higher Secondary Education in Europe - a Comparative Study}, keyword = {communicative competence, the communicative approach to learning, subject syllabus, European Reference Framework for Languages, ZEROJ} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • Contents Pages in Education





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font