Pregled bibliografske jedinice broj: 464274
Razlike u prilagodbi studenata i životnim ciljevima s obzirom na status i stil razvoja identiteta
Razlike u prilagodbi studenata i životnim ciljevima s obzirom na status i stil razvoja identiteta, 2009., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 464274 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u prilagodbi studenata i životnim ciljevima s obzirom na status i stil razvoja identiteta
(College student adjustment regarding to identity status and life goals)
Autori
Čović, Fiona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
19.10
Godina
2009
Stranica
86
Mentor
Smojver-Ažić, Sanja
Ključne riječi
prilagodba na studij; životni ciljevi; status identiteta; stil razvoja identiteta
(college adjusment; life goals; identity status; identity style)
Sažetak
Ciljevi provedenog istraživanja bili su ispitati povezanost stila razvoja identiteta i statusa identiteta, povezanost dimenzija prilagodbe na studij sa životnim ciljevima te utvrditi spolne razlike u prilagodbi na studij i životnim ciljevima s obzirom na status identiteta. Istraživanje je provedeno na 540 ispitanika, studenata Sveučilišta u Rijeci i Zagrebu, od kojih je bilo 283 mladića i 257 djevojaka, prosječne dobi 20, 96 (SD=2, 09). U pismenom ispunjavanju upitnika sudjelovao je 461 ispitanik, a 79 ispitanika je upitnike ispunjavalo putem Interneta. Ispitanici su ispunili Upitnik općih podataka, Upitnik prilagodbe studenata na studij (SACQ), Upitnik stila identiteta (ISI3), Upitnik procesa razvoja identiteta (EIPQ) te Upitnik životnih ciljeva. Dobivene su statistički značajne povezanosti između stila razvoja identiteta i statusa identiteta (informativni stil – ostvareni status i moratorij ; normativni stil – zatvoreni i ostvareni status ; difuzno-izbjegavajući stil – difuzija identiteta ; posvećenost ulogama – zatvoreni i ostvareni status). Na dimenzijama prilagodbe na studij, djevojke pokazuju bolju akademsku prilagodbu u odnosu na mladiće. Suprotno očekivanom, djevojke i mladići postižu slične rezultate na emocionalnoj i socijalnoj prilagodbi. Na akademskoj i socijalnoj prilagodbi najbolje rezultate postižu studenti u zatvorenom i ostvarenom statusu identiteta, a studenti u statusu zatvorenog identiteta postižu i najbolje rezultate na emocionalnoj prilagodbi. Dobivene su značajne povezanosti između akademske i socijalne prilagodbe na studij i intrinzičnih ciljeva, te između emocionalne prilagodbe i ekstrinzičnih ciljeva. Ukupna prilagodba na studij povezana je s intrinzičnim ciljevima. Djevojke su sklonije ostvarivanju intrinzičnih ciljeva, a mladići ekstrinzičnih ciljeva. Intrinzičnim ciljevima skloniji su studenti u statusu ostvarenog identiteta, a ekstrinzičnim ciljevima podjednaku važnost pridaju studenti u svim statusima identiteta.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-1301675-0854 - Rizični i zaštitni čimbenici psihičkog zdravlja i akademske prilagodbe studenata (Živčić-Bećirević, Ivanka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Smojver-Ažić
(mentor)