Pregled bibliografske jedinice broj: 464217
Osjeti granicu, poveži prebivališta. Dijalektika studentskog identiteta (između Istre i Veneta)
Osjeti granicu, poveži prebivališta. Dijalektika studentskog identiteta (između Istre i Veneta) // Forum Tomizza 2009 - Crossover
Umag, Hrvatska, 2009. (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 464217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osjeti granicu, poveži prebivališta. Dijalektika studentskog identiteta (između Istre i Veneta)
(Feel the frontier-bind up residences. The dialectics of student identity (between Istria and Veneto))
Autori
Matošević, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Skup
Forum Tomizza 2009 - Crossover
Mjesto i datum
Umag, Hrvatska, 27.05.2009. - 29.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Studenti; granica; identitet
(Students; frontier; identity)
Sažetak
Autobusna linija Pula - Padova - Pula kojom su mnogi studenti putovali u mjesto studija (i iz istog se vraćali) po mnogočemu je specifična. Njezin je tijek trajao minimalno šest sati u jednom smjeru i bio je protkan specifičnim dinamikama kao što su nikada ugodni prelasci 6 granica, negodovanje zbog „nekulture“ suputnika, glasne i neugodne glazbe na razglasu ili prejake klime. Upravo će podložnost nizu neugoda kreirati supstrat osjećaju da se put tom linijom može okarakterizirati „nužnim zlom“. Takav će sentiment dodatno potencirati vozač kojeg se sjećaju svi kazivači. Brko je bio referentna točka gotovo svih putovanja tom linijom ali je njegov značaj zadirao puno šire od samoga prijevoza, pošto je rodbina nerijetko bila primorana autobusom slati pakete, dokumente ili knjige nužne za uspješan nastavak studentskog života. No, naoko bezličan i isključivo neugodan put tom autobusnom linijom, svjedoče kazivači, bio je neophodan pošto je predstavljao prostor, vrijeme i most „između“ dva prebivališta. Iz tog ga se razloga može interpretirati i kao osobni rite de passage, koji u sebi nosi snažnu individualno-psihološku komponentu pripreme na „ono što slijedi“, kao i odvajanja od „onoga što prethodi“. Višeznačnost tog putovanja dodatno je podcrtana aktivnim uključivanjem obitelji u odluku koliko će i koju hranu student ponijeti sa sobom u mjesto studiranja, što je imalo, barem, trostruku funkciju: osnaživanje osjećaja povezanosti među članovima obitelji, jačanje osjećaja zajedništva među studentima koji su živjeli i hranili se zajedno te je predstavljalo bitnu komponentu u stvaranju studentskog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Andrea Matošević
(autor)