Pregled bibliografske jedinice broj: 463698
Društvene konvencije kao element interpretacije dječje književnosti
Društvene konvencije kao element interpretacije dječje književnosti // Rano učenje hrvatskog jezika 2 / Dunja Pavličević Franić, Ante Bežen (ur.).
Zagreb, 2008. str. 150-164 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 463698 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvene konvencije kao element interpretacije dječje književnosti
(Social conventions as an element in the interpretation of children's literature)
Autori
Marušić, Patricia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Rano učenje hrvatskog jezika 2
/ Dunja Pavličević Franić, Ante Bežen - Zagreb, 2008, 150-164
ISBN
978-958-7210-18-2
Skup
Drugi specijalizirani zanastveni skup Rano učenje hrvatsko jezika 2
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja književnost; društvene konvencije; čitatelji dječje književnosti
(children's literature; social conventions; readers of children's literature)
Sažetak
Tekstovi koji govore o dječjoj književnosti često se bave razlkovanjem dječje i drugih književnosti, kao i dokazivanjem značaja tog segmenta književnosti namijenjene mladoj populaciji. problem razlikovanja područja i isicanja važnosti dokazuje da se dječja književnost i dalje često doživljava kao svojvrsno rubno područje nečeg što smo skloni zamišljati kao veliku književnost. Svaka je književnost društvene praksa u kojoj je uključeno nekoliko različitih aktera, te su svojevrsne cenzure i autocenzure djelatne pri svakom pisanju, ali su na tzv. rubnom području dječje književnosti neki od tih mehanizama vidljiviji. Dječja je književnost filtrirana kroz prizmu doživljaja odraslih koji podrazumijevaju da čitatelji dječje književnosti nemaju bogato životno ili emocionalno iskustvo, da su sposobni tek za određenu vrstu recepcije, a istovremeno se prilagođava i pisanim i nepisanim književnim i društvenim konvencijama. Namjera je teksta istražiti te suodnose na nekoliko primjera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0724 - Hrvatska bibliografija dječjih knjiga do 1945. (Majhut, Berislav, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Patricia Marušić
(autor)