Pregled bibliografske jedinice broj: 463134
Dječje i školske knjižnice: od suradnje do partnerstva
Dječje i školske knjižnice: od suradnje do partnerstva // Zajedno na dobrobit naših korisnika: suradnja dječjih i školskih knjižnica
Zagreb, Hrvatska, 2010. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 463134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječje i školske knjižnice: od suradnje do partnerstva
(Children's and School Libraries: From Co-operation to partnership)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Zajedno na dobrobit naših korisnika: suradnja dječjih i školskih knjižnica
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.03.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dječje knjižnice; školske knjižnice; suradnja; partnerstvo
(Children's libraries; School Libraries; Co-operation; Partnership)
Sažetak
Suradnja s ustanovama i institucijama u zajednici jedno je od iznimno važnih područja djelovanja svake knjižnice. Knjižnice postoje radi svojih korisnika koji u zajednici zadovoljavaju svoje raznovrsne potrebe i pritom se koriste različitim izvorima informacija i uslugama. Dokumenti i smjernice koji reguliraju područje ovog dijela knjižničarstva govore o suradnji kao jednom od nezaobilaznih oblika djelovanja svake ustanove koja služi svojim korisnicima. Razloga za suradnju ima više. Sa stajališta izravne dobrobiti za korisnika suradnja proširuje resurse i osigurava njihovu maksimalnu iskoristivost, podiže kvalitetu programa, osigurava kontinuitet ponude u zajednici i otvara prostor za korištenje onih usluga koje bi korisniku mogle ostati nepoznate. Sa stajališta knjižnice suradnja je važna jer se njome ostvaruje njezino poslanje, povećava se broj i/ili frekvencija korištenja, ona pridonosi javnoj vidljivosti – prepoznatljivosti u zajednici i ugledu u javnosti, te osigurava kratkoročni i dugoročni opstanak postignuća. Sa stajališta knjižničara suradnja otvara mogućnosti za učenje i transfer znanja, doprinosi profesionalnom razvoju i uspostavlja sustav podrške u zajednici. Moguća područja suradnje školske i dječje knjižnice su brojna, od zajedničkog planiranja i djelovanja u odgojno-obrazovnom, kulturnom i stručno-knjižničarskom radu, zajedničkog korištenja resursa, razvoja zbirki, usavršavanja osoblja, razvoja obrazovnih pomagala, organiziranja programa, promicanja čitanja i pismenosti, do koordinacije elektroničkih usluga i mreža i zajedničkog marketinga zbirki i usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)