Pregled bibliografske jedinice broj: 462956
Knjižnice za djecu u suvremenoj Europi: interkulturalni pristup u multikulturalnom okruženju
Knjižnice za djecu u suvremenoj Europi: interkulturalni pristup u multikulturalnom okruženju // Knjižnica, 53 (2009), 1-2; 197-207 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 462956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižnice za djecu u suvremenoj Europi: interkulturalni pristup u multikulturalnom okruženju
(Children's Libraries in Contemporary Europe: Intercultural approach in a multicultural environment)
Autori
Stričević, Ivanka
Izvornik
Knjižnica (0023-2424) 53
(2009), 1-2;
197-207
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
mladinska knjižnica; multikulturalnost; multikulturalna mladinska knjižnica
(children's library; multiculturalism; multicultural children's library)
Sažetak
Dječje knjižnice u današnjem globalnom informacijskom i multikulturalnom društvu temelje svoj rad na osnovnim načelima osiguravanja pristupa informacijama, pismenosti, učenju i kulturi za sve. Jedna od njihovih bitnih uloga jest odgovoriti na prava i potrebe djece u složenom društvenom kontekstu kojeg određuje potreba za interkulturalnim razumijevanjem i dijalogom. Koncept interkulturalnosti ne stavlja u prvi plan bilo koju kulturu, bilo manjinsku ili većinsku, već njihov suživot, razumijevanje i razmjenu. Kako bi odgovorila na raznovrsne potrebe sve djece, neovisno o vjerskoj, nacionalnoj, jezičnoj ili kulturnoj pripadnosti, dječja knjižnica mora biti odraz različitosti zajednice u kojoj djeluje, otvorena i pristupačna svima. U radu se raspravlja o načinu na koji dječje knjižnice, uvažavajući multikulturalnost kao bogatstvo, mogu razvijati interkulturalni dijalog . Daju se konkretni primjeri usluga i aktivnosti koje razvijaju kulturni senzibilitet i osiguravaju prava manjinskih kultura na suživot u zajednici. Navodi se ukratko i stanje u Republici Hrvatskoj koje pokazuje potrebu sustavnijeg rada na razvoju knjižničnih usluga za sve kategorije stanovništva koje društvo i zajednicu čine multikulturalnima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
Napomena
Rad je tiskan na hrvatskom jeziku, a sažetci i ključne riječi su dani na slovenskom i engleskom.
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- COBIB