Pregled bibliografske jedinice broj: 462529
Habitus, kulturni kapital i sociološko utemeljenje interkulturnog obrazovanja
Habitus, kulturni kapital i sociološko utemeljenje interkulturnog obrazovanja // Sociologija i prostor, 47 (2009), 3 (185); 263-283 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 462529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Habitus, kulturni kapital i sociološko utemeljenje interkulturnog obrazovanja
(Habitus, Cultural Capital and Sociological Foundations for Intercultural Education)
Autori
Puzić, Saša
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 47
(2009), 3 (185);
263-283
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturno obrazovanje; Bourdieu; kulturni kapital; habitus; kultura; struktura; etničke podjele
(intercultural education; Bourdieu; cultural capital; habitus; culture; structure; ethnic division)
Sažetak
U radu se zastupa teza da “cjelovitost” interkulturnog obrazovanja može osigurati samo perspektiva u sklopu koje se kulturni (smanjenje predrasuda prema “drugom i drugačijem”) i strukturalni aspekti (obrazovne, političke i socio-ekonomske podjele) mogu dovesti u uzajamnu vezu. U tom smislu se i dva nadređena cilja interkulturnog obrazovanja, premda jedan ima strukturalni (osiguravanje jednakosti šansi za manjinske učenike) a drugi kulturni (priprema svih učenika za život u multikulturnom društvu) predznak, ne mogu razmatrati odvojeno. Za teorijsko objašnjenje nedjeljivosti strukturalnog i kulturnog aspekta interkulturnog obrazovanja autor koristi Bourdieuove koncepte habitusa i kulturnog kapitala. Ukazuje se na važnost Bourdieuove teorije habitusa kao inkorporirane društvene strukture, odnosno na činjenicu da se etnonacionalni identiteti izgrađuju na osnovi inkorporiranja etničkih podjela u društvu. S druge strane, manjinski status, koji proizlazi iz etnokulturne podjele društva, znači i nepriznati kulturni kapital, pri čemu škola predstavlja “simboličko tržište” u kojem razmjerno slabiji obrazovni uspjeh imaju manjinski učenici. Iz ovoga začaranog kruga moguće je izići samo kombiniranjem dviju strategija, jedne koja osigurava jednakost šansi i pritom senzibilizira nastavnike za specifičan položaj manjinskih učenika i druge koja, priznavajući manjinski identitet kao jednakovrijedan, propituje simboličku strukturu postojećih podjela na relaciji većina-manjina/e.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Saša Puzić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA
- AGRIS International
- CAB Abstracts
- Geobase
- Rural Sociology Abstracts (CAB Abstracts)
- Sociological Abstracts
- World Agriculture Economics (CAB Abstracts)