Pregled bibliografske jedinice broj: 462315
Učinkovitost vođenja u osnovnim školama
Učinkovitost vođenja u osnovnim školama // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 67-84 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 462315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost vođenja u osnovnim školama
(The effectiveness of management in primary schools)
Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Gajger, Vesna
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11
(2009), 2;
67-84
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vođenje; osnovna škola; školski ravnatelji
(leadership; primary schools; headteacher)
Sažetak
Promjene u školama usmjerene su na promjene organizacijskoga razvoja škole i na promjene pedagoškoga vođenja. To pretpostavlja logičan zahtjev za intenzivnom profesionalizacijom ravnatelja i njihovim kompetencijskim standardima. Jesu li sadašnji ravnatelji spremni odgovoriti tim zahtjevima i imaju li odgovarajuće kompetencije za učinkovito vođenje razvoja škole? Istraživanjem smo tražili odgovore na prethodna pitanja. U radu se istražuje kako učitelji i pedagozi percipiraju kvalitetu vođenja škola, te propituje hipoteza o povezanosti između varijabli: vođenja, školskoga ozračja, organi- zacijske učinkovitosti i zadovoljstva poslom. Empirijsko je istraživanje provedeno na uzorku od 265 ispitanika: 85 stručnih suradnika – pedagoga i 180 učitelja iz 48 osnovnih škola na području istočne Hrvatske. U istraživanju je primijenjen instrument koji je sadržavao četiri skale: Skalu za procjenu učinkovitosti vođenja, Skalu za procjenu školskog ozračja, Skala za procjenu orga- nizacijske učinkovitosti škole i jedno pitanje za procjenu zadovoljstva odnosima i poslom u školi. S obzirom na dobivene rezultate, analizira se postojeći sustav osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja i predlažu rješenja za nove modele obrazovanja u području obrazovnog i pedagoškog vođenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI