Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 462315

Učinkovitost vođenja u osnovnim školama


Peko, Anđelka; Mlinarević, Vesnica; Gajger, Vesna
Učinkovitost vođenja u osnovnim školama // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 67-84 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 462315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učinkovitost vođenja u osnovnim školama
(The effectiveness of management in primary schools)

Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Gajger, Vesna

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 2; 67-84

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
vođenje; osnovna škola; školski ravnatelji
(leadership; primary schools; headteacher)

Sažetak
Promjene u školama usmjerene su na promjene organizacijskoga razvoja škole i na promjene pedagoškoga vođenja. To pretpostavlja logičan zahtjev za intenzivnom profesionalizacijom ravnatelja i njihovim kompetencijskim standardima. Jesu li sadašnji ravnatelji spremni odgovoriti tim zahtjevima i imaju li odgovarajuće kompetencije za učinkovito vođenje razvoja škole? Istraživanjem smo tražili odgovore na prethodna pitanja. U radu se istražuje kako učitelji i pedagozi percipiraju kvalitetu vođenja škola, te propituje hipoteza o povezanosti između varijabli: vođenja, školskoga ozračja, organi- zacijske učinkovitosti i zadovoljstva poslom. Empirijsko je istraživanje provedeno na uzorku od 265 ispitanika: 85 stručnih suradnika – pedagoga i 180 učitelja iz 48 osnovnih škola na području istočne Hrvatske. U istraživanju je primijenjen instrument koji je sadržavao četiri skale: Skalu za procjenu učinkovitosti vođenja, Skalu za procjenu školskog ozračja, Skala za procjenu orga- nizacijske učinkovitosti škole i jedno pitanje za procjenu zadovoljstva odnosima i poslom u školi. S obzirom na dobivene rezultate, analizira se postojeći sustav osposobljavanja i usavršavanja ravnatelja i predlažu rješenja za nove modele obrazovanja u području obrazovnog i pedagoškog vođenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesnica Mlinarević (autor)

Avatar Url Vesna Gajger (autor)

Avatar Url Anđelka Peko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Peko, Anđelka; Mlinarević, Vesnica; Gajger, Vesna
Učinkovitost vođenja u osnovnim školama // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 67-84 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Peko, A., Mlinarević, V. & Gajger, V. (2009) Učinkovitost vođenja u osnovnim školama. Odgojne znanosti, 11 (2), 67-84.
@article{article, author = {Peko, An\djelka and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Gajger, Vesna}, year = {2009}, pages = {67-84}, keywords = {vo\djenje, osnovna \v{s}kola, \v{s}kolski ravnatelji}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {U\v{c}inkovitost vo\djenja u osnovnim \v{s}kolama}, keyword = {vo\djenje, osnovna \v{s}kola, \v{s}kolski ravnatelji} }
@article{article, author = {Peko, An\djelka and Mlinarevi\'{c}, Vesnica and Gajger, Vesna}, year = {2009}, pages = {67-84}, keywords = {leadership, primary schools, headteacher}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {2}, issn = {1846-1204}, title = {The effectiveness of management in primary schools}, keyword = {leadership, primary schools, headteacher} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font