Pregled bibliografske jedinice broj: 462029
Oton Gliha i njegov slikarski zavičaj
Oton Gliha i njegov slikarski zavičaj, 2009. (katalog).
CROSBI ID: 462029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oton Gliha i njegov slikarski zavičaj
(Oton Gliha and native land of his painting)
Autori
Reberski, Ivanka
Izvornik
Oton Gliha i njegov slikarski zavičaj
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, katalog
Godina
2009
Ključne riječi
Oton Gliha; slikarstvo; 20. stoljeće; organička apstrakcija
(Oton Gliha; painting; 20th century; organic abstraction)
Sažetak
Oton Gliha (1914-1999), jedan od najznačajnijih hrvatskih slikara druge polovine dvadesetog stoljeća čitav svoj slikarski vijek nalazio je neiscrpnu inspiraciju u prostoru otoka Krka. Ovom prvom posmrtnom izložbom u povodu desete godišnjice smrti, koja mu je priređena u Omišlju na otoku Krku, njegovom slikarskom zavičaju, u najsažetijoj formi predstavljen je važni slikarski doprinos što ga je taj veliki reformator likovne forme ostvario upravo na tipološkoj matrici kulturnog krajolika otoka Krka svojim paradigmatskim motivom krčkih Gromača. Postupnom redukcijom svodio je Gliha svoju novu viziju geotopografije otoka Krka u stilski jedinstvene ideograme. Transformacijom motivike gromačama premreženog krajolika postupno je dokidao i brisao iz krajolika pojedinosti koje za autentičnu jedinstvenost njegove prostorne strukture nisu bili znakoviti, te su tako u toj redukciji sa slike nestajali konvencionalni motivi: i ljudi i kuće i masline i more i nebo. Ostale su samo naznake polja i ograda, no i ta se arhitektonika sve više zgušnjavala dok na kraju primjenom "action paintinga" nije ostvario apstraktnu metaforiku prostora svedenu na sugestivne dinamičke ritmove. Devedesetih godina odjednom se sa gromača prebacio po istom modelu na uzburkanu morsku pučinu, a te su slike na prikazane prvi put na ovoj izložbi. Pojavom Glihinih "gromača", u našem slikarstvu stvorena je nova tematska dionica organičke apstrakcije, ali i nova pejzažna sinteza jedinstvene izvornosti, koju su slijedili mnogi naši slikari, no Glihinu izvornu invenciju nisu dosegnuli.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Ivanka Reberski
(autor)