Pregled bibliografske jedinice broj: 461882
Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja
Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 1; 21-38 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 461882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja
(Assessment by the Participants of Teachers'Self-evaluation Concerning Teaching and Learning Quality Indicators)
Autori
Tot, Daria ; Jurčec, Lana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 150
(2009), 1;
21-38
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Samovrednovanje učitelja; indikatori kvalitete nastave i učenja
(Teachers' self-evaluation; teaching and learning quality indicators)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete suvremene nastave i učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od sedamsto pedeset i devet ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, ravnatelja i stručnih suradnika te učenika osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. Učitelji razredne i predmetne nastave te ravnatelji i stručni suradnici najvažnijim mjerljivim indikatorima kvalitete nastave i učenja smatraju poticajno nastavno ozračje, učeničke interese i potrebe te primjenu suvremenih strategija u nastavi i učenju. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima (samo)vrednovanja: Transparentnosti očekivanih postignuća i Razini unutarnje motiviranosti učenika za učenje i suodlučivanje o izboru sadržaja i kreiranju nastavnog procesa. Rangiranjem je utvrđeno da učenici na prvo mjesto pozicioniraju onaj indikator kvalitete nastave i učenja koji pridonosi zanimljivosti nastave i učenikovu lakšem učenju. Visoko su rangirani oni indikatori koji bitno utječu na primjenu stečenih znanja u životu, na vedro ozračje, uporabu humora u nastavi, prakticiranje kritičkog mišljenja te stjecanje i razvijanje metakognitivnih kompetencija. Faktorskom su analizom dvadeset četiri indikatora kvalitete suvremene nastave i učenja razvrstana u tri skupine, kako u učeničkim procjenama tako i u procjenama odraslih ispitanika. Utvrđene su statistički značajne razlike u njihovom mišljenju. Učenici preferiraju vedro i poticajno nastavno ozračje uz primjenu suvremene obrazovne tehnologije te samovrednovanje procesa i ishoda učenja. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim indikatorima valja pridati posebnu pozornost u suvremenoj nastavi i učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Šimović, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Work Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts