Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 461882

Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja


Tot, Daria; Jurčec, Lana
Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 1; 21-38 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 461882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja
(Assessment by the Participants of Teachers'Self-evaluation Concerning Teaching and Learning Quality Indicators)

Autori
Tot, Daria ; Jurčec, Lana

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 150 (2009), 1; 21-38

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Samovrednovanje učitelja; indikatori kvalitete nastave i učenja
(Teachers' self-evaluation; teaching and learning quality indicators)

Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete suvremene nastave i učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od sedamsto pedeset i devet ispitanika, učitelja razredne i predmetne nastave, ravnatelja i stručnih suradnika te učenika osnovnih škola Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije. Učitelji razredne i predmetne nastave te ravnatelji i stručni suradnici najvažnijim mjerljivim indikatorima kvalitete nastave i učenja smatraju poticajno nastavno ozračje, učeničke interese i potrebe te primjenu suvremenih strategija u nastavi i učenju. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima (samo)vrednovanja: Transparentnosti očekivanih postignuća i Razini unutarnje motiviranosti učenika za učenje i suodlučivanje o izboru sadržaja i kreiranju nastavnog procesa. Rangiranjem je utvrđeno da učenici na prvo mjesto pozicioniraju onaj indikator kvalitete nastave i učenja koji pridonosi zanimljivosti nastave i učenikovu lakšem učenju. Visoko su rangirani oni indikatori koji bitno utječu na primjenu stečenih znanja u životu, na vedro ozračje, uporabu humora u nastavi, prakticiranje kritičkog mišljenja te stjecanje i razvijanje metakognitivnih kompetencija. Faktorskom su analizom dvadeset četiri indikatora kvalitete suvremene nastave i učenja razvrstana u tri skupine, kako u učeničkim procjenama tako i u procjenama odraslih ispitanika. Utvrđene su statistički značajne razlike u njihovom mišljenju. Učenici preferiraju vedro i poticajno nastavno ozračje uz primjenu suvremene obrazovne tehnologije te samovrednovanje procesa i ishoda učenja. Rezultati istraživanja imaju aplikacijsku vrijednost jer upućuju kojim indikatorima valja pridati posebnu pozornost u suvremenoj nastavi i učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Šimović, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lana Jurčec (autor)

Avatar Url Daria Tot (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tot, Daria; Jurčec, Lana
Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja // Napredak (Zagreb), 150 (2009), 1; 21-38 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Tot, D. & Jurčec, L. (2009) Procjene sudionika samovrednovanja učitelja o indikatorima kvalitete nastave i učenja. Napredak (Zagreb), 150 (1), 21-38.
@article{article, author = {Tot, Daria and Jur\v{c}ec, Lana}, year = {2009}, pages = {21-38}, keywords = {Samovrednovanje u\v{c}itelja, indikatori kvalitete nastave i u\v{c}enja}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {150}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {Procjene sudionika samovrednovanja u\v{c}itelja o indikatorima kvalitete nastave i u\v{c}enja}, keyword = {Samovrednovanje u\v{c}itelja, indikatori kvalitete nastave i u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Tot, Daria and Jur\v{c}ec, Lana}, year = {2009}, pages = {21-38}, keywords = {Teachers' self-evaluation, teaching and learning quality indicators}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {150}, number = {1}, issn = {1330-0059}, title = {Assessment by the Participants of Teachers'Self-evaluation Concerning Teaching and Learning Quality Indicators}, keyword = {Teachers' self-evaluation, teaching and learning quality indicators} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Work Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font