Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 461665

Čitanje kao komunikacija: čitalačke navike splitskih srednjoškolaca


Lučić, Ivana; Pilić, Šime
Čitanje kao komunikacija: čitalačke navike splitskih srednjoškolaca // Informatologia. Separat speciale, 12 (2009), 55-56 (međunarodna recenzija, samo sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 461665 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Čitanje kao komunikacija: čitalačke navike splitskih srednjoškolaca
(Reading as communication: reading habits of high- schools students in Split)

Autori
Lučić, Ivana ; Pilić, Šime

Izvornik
Informatologia. Separat speciale (1332-1463) 12 (2009); 55-56

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, samo sažetak, znanstveni

Ključne riječi
čitanje ; čitalačka kultura ; čitalačke navike ; rekreacijsko čitanje ; srednjoškolci
(reading ; reading culture ; reading habits ; recreational reading ; secondary school pupils)

Sažetak
U ovom radu se razmatraju rezultati anketnog istraživanja o čitalačkoj kulturi splitskih srednjoškolaca kojim je obuhvaćeno 673 učenika/- ce 20 splitskih srednjih škola. Čitanje, između ostalog, možemo shvatiti kao čin komunikacije koji se ostvaruje posredstvom knjige. Dakle, čitanje je akt komunikacije kojim se prenose znanje i poruke koje sadrži knjiga. Samostalno čitanje ima velik utjecaj na obrazovna postignuća i omogućava proširivanje općeg znanja, jačanje društvenih vještina te intenziviranje sudjelovanja u društvu. Ipak, analiza podataka pokazala je da čitalačke navike učenika opadaju ; čak 56% učenika nikada ne čita u svoje slobodno vrijeme, dok tek 5, 7% knjige čita redovito, a 10, 7% često. Učenici se u svoje slobodno vrijeme radije bave drugim aktivnostima, smatrajući da je čitanje dosadno. Uživanje u čitanju polako nestaje i bilo bi, možda, poželjno kad bi društvo poduzelo određene akcije kojima bi se čitanje promoviralo kao važna i poželjna aktivnost. Tako bi se stvorila kultura u kojoj se potiče ljude da budu entuzijastični čitatelji, jer je čitanje temeljna vještina i u suvremenom informatičkom društvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Šime Pilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lučić, Ivana; Pilić, Šime
Čitanje kao komunikacija: čitalačke navike splitskih srednjoškolaca // Informatologia. Separat speciale, 12 (2009), 55-56 (međunarodna recenzija, samo sažetak, znanstveni)
Lučić, I. & Pilić, Š. (2009) Čitanje kao komunikacija: čitalačke navike splitskih srednjoškolaca. Informatologia. Separat speciale, 12, 55-56.
@article{article, author = {Lu\v{c}i\'{c}, Ivana and Pili\'{c}, \v{S}ime}, year = {2009}, pages = {55-56}, keywords = {\v{c}itanje, \v{c}itala\v{c}ka kultura, \v{c}itala\v{c}ke navike, rekreacijsko \v{c}itanje, srednjo\v{s}kolci}, journal = {Informatologia. Separat speciale}, volume = {12}, issn = {1332-1463}, title = {\v{C}itanje kao komunikacija: \v{c}itala\v{c}ke navike splitskih srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {\v{c}itanje, \v{c}itala\v{c}ka kultura, \v{c}itala\v{c}ke navike, rekreacijsko \v{c}itanje, srednjo\v{s}kolci} }
@article{article, author = {Lu\v{c}i\'{c}, Ivana and Pili\'{c}, \v{S}ime}, year = {2009}, pages = {55-56}, keywords = {reading, reading culture, reading habits, recreational reading, secondary school pupils}, journal = {Informatologia. Separat speciale}, volume = {12}, issn = {1332-1463}, title = {Reading as communication: reading habits of high- schools students in Split}, keyword = {reading, reading culture, reading habits, recreational reading, secondary school pupils} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font