Pregled bibliografske jedinice broj: 460478
Dugotrajne deformacije sekundarne obloge cestovnih tunela
Dugotrajne deformacije sekundarne obloge cestovnih tunela // -Drugi BiH kongres o cestama : Zbornik radova = The Second BH congress on Roads : Proceedings / Fejzić, amir (ur.).
Sarajevo: Udruga konzultanata inženjera Bosne i Hercegovine, 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 460478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dugotrajne deformacije sekundarne obloge cestovnih tunela
(Long-Term Deformation of the Road Tunnel's Secondary Lining)
Autori
Kovačević, Meho-Saša ; Arapov, Ivan ; Lušo, Petar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
-Drugi BiH kongres o cestama : Zbornik radova = The Second BH congress on Roads : Proceedings
/ Fejzić, amir - Sarajevo : Udruga konzultanata inženjera Bosne i Hercegovine, 2009
Skup
BiH kongres o cestama The Second BH congress on Roads (2 ; 2009)
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 24.09.2009. - 25.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tunel; stijenska masa; geotehnička mjerenja; dugotrajne deformacije
(tunnel; rock mass; geotechnical measurements; long-term deformation)
Sažetak
Prema osnovnim postavkama tunelogradnje primarna tunelska podgrada služi za trajno osiguranje tunelskog profila i u interakciji sa stijenskim masivom mora preuzeti cjelokupno opterećenje. U skladu s tim sekundarna tunelska obloga ne preuzima nikakvo značajnije opterećenje. Međutim, mjerenja deformacija u sekundarnim oblogama izvedenih cestovnih tunela u Republici Hrvatskoj pokazala su znatne priraste naprezanja i deformacija za vrijeme eksploatacije. U radu su, na primjeru tunela Konjsko, analizirani mogući uzroci prirasta deformacija sekundarne obloge. Prikazani su rezultati geotehničkih mjerenja provedenih za vrijeme izvedbe tunela, te mjerenja deformacija u stijenskom masivu i sekundarnoj oblozi nakon 6 godina eksploatacije tunela. Analizirana su moguća opterećenja na sekundarnu oblogu koja su mogla uzrokovati izmjerene deformacije. Numerički je simulirano otkazivanje geotehničkih sidara, kao mogući uzrok prirasta deformacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0822161-2187 - Ispitivanje i modeliranje poboljšanog tla i stijene (Kovačević, Meho-Saša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb