Pregled bibliografske jedinice broj: 460037
Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini
Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini // Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti / Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir (ur.).
Zagreb: Disput, 2009. str. 239-263
CROSBI ID: 460037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini
(The history teaching between history and memory. Croatian history textbooks about the 1945th year)
Autori
Koren, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti
Urednik/ci
Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir
Izdavač
Disput
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
239-263
ISBN
978-953-260-105-3
Ključne riječi
nastava povijesti, udžbenici, 1945. godina
(history teaching, history textbooks, 1945)
Sažetak
Hrvatski udžbenici povijesti su tijekom posljednjih deset godina prošli kroz sadržajne i metodološke promjene, što im je omogućilo da se u većoj ili manjoj mjeri udalje od snažno kritizirane interpretativne paradigme koja je dominirala u 1990-ima. No u tumačenjima Drugog svjetskog rata u javnom diskursu i dalje postoji snažna ideološka polarizacija koja je osobito vidljiva u debatama o dvije neuralgične točke - 1941. i 1945. godini. U ovom tekstu nastoji se istražiti u kojoj mjeri takva polarizacija utječe na udžbeničke prikaze 1945. godine, odnosno događaja na samom kraju rata i u neposrednom poslijeratnom razdoblju. U članku se analiziraju dva najnovija i najzastupljenija udžbenika povijesti za osnovnu školu, a u fokusu analize su dva aspekta: prvo, ima li u najnovijim udžbenicima razlika u odnosu na interpretativnu matricu iz 1990-ih godina ; drugo, odražava li se u udžbeničkim narativima - u okolnostima udžbeničkog pluralizma - podijeljeno sjećanje na rat. Analiza pokazuje da među proučavanim udžbenicima postoje interpretativne razlike koje u značajnoj mjeri ovise o tome kako se njihovi autori pozicioniraju u odnosu na problematično nasljeđe 1990-ih: da li se nastavljaju na one elemente koji su dominantno oblikovali politiku povijesti tog razdoblja ili od nje čine odmak te u određenoj mjeri čak i propituju njezine ključne elemente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0890 - Hrvatska historiografija i nastava povijesti (19.-21. stoljeće) (Agičić, Damir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb