Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 460037

Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini


Koren, Snježana
Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini // Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti / Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir (ur.).
Zagreb: Disput, 2009. str. 239-263


CROSBI ID: 460037 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini
(The history teaching between history and memory. Croatian history textbooks about the 1945th year)

Autori
Koren, Snježana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti

Urednik/ci
Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir

Izdavač
Disput

Grad
Zagreb

Godina
2009

Raspon stranica
239-263

ISBN
978-953-260-105-3

Ključne riječi
nastava povijesti, udžbenici, 1945. godina
(history teaching, history textbooks, 1945)

Sažetak
Hrvatski udžbenici povijesti su tijekom posljednjih deset godina prošli kroz sadržajne i metodološke promjene, što im je omogućilo da se u većoj ili manjoj mjeri udalje od snažno kritizirane interpretativne paradigme koja je dominirala u 1990-ima. No u tumačenjima Drugog svjetskog rata u javnom diskursu i dalje postoji snažna ideološka polarizacija koja je osobito vidljiva u debatama o dvije neuralgične točke - 1941. i 1945. godini. U ovom tekstu nastoji se istražiti u kojoj mjeri takva polarizacija utječe na udžbeničke prikaze 1945. godine, odnosno događaja na samom kraju rata i u neposrednom poslijeratnom razdoblju. U članku se analiziraju dva najnovija i najzastupljenija udžbenika povijesti za osnovnu školu, a u fokusu analize su dva aspekta: prvo, ima li u najnovijim udžbenicima razlika u odnosu na interpretativnu matricu iz 1990-ih godina ; drugo, odražava li se u udžbeničkim narativima - u okolnostima udžbeničkog pluralizma - podijeljeno sjećanje na rat. Analiza pokazuje da među proučavanim udžbenicima postoje interpretativne razlike koje u značajnoj mjeri ovise o tome kako se njihovi autori pozicioniraju u odnosu na problematično nasljeđe 1990-ih: da li se nastavljaju na one elemente koji su dominantno oblikovali politiku povijesti tog razdoblja ili od nje čine odmak te u određenoj mjeri čak i propituju njezine ključne elemente.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-0890 - Hrvatska historiografija i nastava povijesti (19.-21. stoljeće) (Agičić, Damir, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Koren, Snježana
Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini // Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti / Bosto, Sulejman ; Cipek, Tihomir (ur.).
Zagreb: Disput, 2009. str. 239-263
Koren, S. (2009) Nastava povijesti između historije i pamćenja. Hrvatski udžbenici povijesti o 1945. godini. U: Bosto, S. & Cipek, T. (ur.) Kultura sjećanja: 1945. Povijesni lomovi i svladavanje prošlosti. Zagreb, Disput, str. 239-263.
@inbook{inbook, author = {Koren, Snje\v{z}ana}, year = {2009}, pages = {239-263}, keywords = {nastava povijesti, ud\v{z}benici, 1945. godina}, isbn = {978-953-260-105-3}, title = {Nastava povijesti izme\dju historije i pam\'{c}enja. Hrvatski ud\v{z}benici povijesti o 1945. godini}, keyword = {nastava povijesti, ud\v{z}benici, 1945. godina}, publisher = {Disput}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Koren, Snje\v{z}ana}, year = {2009}, pages = {239-263}, keywords = {history teaching, history textbooks, 1945}, isbn = {978-953-260-105-3}, title = {The history teaching between history and memory. Croatian history textbooks about the 1945th year}, keyword = {history teaching, history textbooks, 1945}, publisher = {Disput}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font