Pregled bibliografske jedinice broj: 460024
What Kind of History Education Do We Have after Eighteen Years of Democracy in Croatia? Transition, Intervention, and History Education Politics /1990-2008)
What Kind of History Education Do We Have after Eighteen Years of Democracy in Croatia? Transition, Intervention, and History Education Politics /1990-2008) // "Transition" and the Politic of History Education in Southeast Europe / Dimou, Augusta (ur.).
Göttingen: V&R unipress, 2009. str. 91-140
CROSBI ID: 460024 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
What Kind of History Education Do We Have after Eighteen Years of Democracy in Croatia? Transition, Intervention, and History Education Politics /1990-2008)
Autori
Koren, Snježana ; Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
"Transition" and the Politic of History Education in Southeast Europe
Urednik/ci
Dimou, Augusta
Izdavač
V&R unipress
Grad
Göttingen
Godina
2009
Raspon stranica
91-140
ISBN
978-3-89971-531-6
Ključne riječi
history education, history textbooks, transition, Croatia, policy of history, historians, history teachers
Sažetak
Kao društveno konstruirano znanje, sadržaj nastave povijesti u značajnoj mjeri određuju proizvođači "službenih povijesti" i "službene kulture", odnosno oni koji su u danom trenutku "ovlašteni" definirati društvenu realnost, uključujući i njezinu prošlost. Ovo obilježje osobito dolazi do izražaja u tranzicijskim društvima gdje su nove političke i društvene sile suočene s pitanjem (re)definiranja identiteta (nacionalnih, političkih itd.). U Hrvatskoj je proces post-socijalističke transformacije bio obilježen ideologijom etničkog nacionalizma i dodatno opterećen nasilnim raspadom Jugoslavije. U radu se analizira kako su ovi procesi utjecali na nastavu povijesti u razdoblju od 1990. do 2008. godine, s fokusom na razdoblje nakon 1995. godine. Nastava i udžbenici povijesti analiziraju se u širem kontekstu nekoliko prožimajućih čimbenika: državne politike obrazovanja, politike povijesti, pedagoške tradicije poučavanja povijesti te načina na koji se percipira svrha nastave povijesti među političarima, povjesničarima, nastavnicima povijesti te u javnoj sferi općenito.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-000000-0890
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)