Pregled bibliografske jedinice broj: 459899
STAVOVI UČENIKA I UČITELJA O NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE ORGANIZIRANOJ U DVOSATU
STAVOVI UČENIKA I UČITELJA O NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE ORGANIZIRANOJ U DVOSATU // Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 320-321 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 459899 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STAVOVI UČENIKA I UČITELJA O NASTAVI PRIRODE I BIOLOGIJE ORGANIZIRANOJ U DVOSATU
(THE ATTITUDE OF PUPILS AND TEACHERS TOWARDS NATURAL SCIENCES AND BIOLOGY CLASSES ORGANIZED IN BLOCK LESSONS)
Autori
Labak, Irena ; Heffer-Lauc, Marija ; Radanović, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 10. Hrvatskog biološkog kongresa
/ Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2009, 320-321
ISBN
978-953-6241-07-1
Skup
10. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.2009. - 20.09.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
konsolidacija memorije; dvosat; stavovi učenika i nastavnika
(consolidation of memory; dvosat; attitudes of students and teachers)
Sažetak
S ciljem ispitivanja konsolidacije memorije učenika provedeno je istraživanje sa oko 1300 učenika OŠ i SŠ tijekom 2007. i 2008. godine. Obuhvaćeni su učenici koji nastavu prirode i biologije provode u dvosatu i oni koji nastavu provode u pojedinačnim satovima (dva sata tjedno). Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnog sata na odabranu nastavnu temu po usklađenoj pripremi. Prije provedbe sata učenici su podvrgnuti inicijalnom testiranju, dok je finalno testiranje uslijedilo nakon sata. Provedena je anketa učenika i učitelja o nastavi organiziranoj u dvosatu. Prema rezultatima ankete signifikantne su razlike (F(5, 32)= 6, 27 ; p<0, 03) su razlike uz recipročne rezultate u korist praćenja nastave jednog nastavnog sata klasičnog oblika i blok sata aktivne nastave, dok većina učenika jednako pamti nastavu u dvosatu i u jednom satu. 38% do 76% učenika izjasnilo se da nastava sa stankom od tjedan dana utječe na njihovo zaboravljanje. Dvosat je utjecao na poboljšanje ocjena učenika zbog izraženog samostalnog rada. Učitelji većinom ne primjećuju poboljšanje ocjena i ne smatraju da učenici imaju problema s pamćenjem i praćenjem nastave.Većina učitelja preferira dvosat iako ga ne biraju svojevoljno. Učitelji koji ne koriste dvosat smatraju da nije potrebno dodatno učiti kod kuće, dok oni koji rade u dvosatu imaju neujednačena uvjerenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb