Pregled bibliografske jedinice broj: 458400
Poticanje kreativnosti u nastavi hrvatskoga jezika
Poticanje kreativnosti u nastavi hrvatskoga jezika // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : Knjiga radova : Priručnik za sadašnje i buduće učiteljice i učitelje = Encouraging creativity in education : Collection of papers : a Handbook for Current and Future Teachers / Munk, Krešimir (ur.).
Zagreb: Profil International, 2009. str. 154-170
CROSBI ID: 458400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje kreativnosti u nastavi hrvatskoga jezika
(Stimulating creativity in teaching croatian language)
Autori
Leitkam, Ivana ; Bognar, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : Knjiga radova : Priručnik za sadašnje i buduće učiteljice i učitelje = Encouraging creativity in education : Collection of papers : a Handbook for Current and Future Teachers
Urednik/ci
Munk, Krešimir
Izdavač
Profil International
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
154-170
ISBN
978-86-323-0755-1
Ključne riječi
kreativnost, hrvatski jezik, akcijsko istraživanje
(creativity, Croatian language, action research)
Sažetak
U ovom akcijskom istraživanju opisana su i interpretirana nastojanja poticanja učeničke kreativnosti u nastavi hrvatskog jezika koja su ostvarena za vrijeme stručne prakse. Kako bi omogućila učenicima da budu kreativni autorica ovog teksta je organizirala različite aktivnosti. Učenici su tako mogli smišljati pjesmice od zadanih riječi, osmisliti strip, crtati i opisivati svoje ime i maštati. Ostvarujući planirane aktivnosti uočili smo različite probleme kao što su nedostatak vremena, nedostatak ideja kako osmisliti aktivnosti za poticanje kreativnosti učenika, učenička zbunjenost i nesigurnost prilikom sudjelovanja u kreativnim aktivnostima. S vremenom je problema bilo sve manje, a počeli smo uočavati važne promjene u ponašanju učenika. Naime, učenici su s prestali tražiti upute te su postajali odlučniji i samouvjereniji. Razredno ozračje je postalo dinamičnije i življe. Učenici su aktivno sudjelovali u aktivnostima, stvarali kreativne uratke i uživali. Potičući učeničku kreativnost u nastavi hrvatskoga jezika došli smo do nekoliko važ- nih zaključaka: Za stvaralaštvo je jedan od najvažnijih čimbenika opušteno i pozitivno ozračje u razredu. Učenici se trebaju osjećati slobodnima i nesputanima te uživati u aktivnostima kako bi pokazali svu svoju kreativnost. Važno je voditi računa o potrebama i interesima uče- nika. Učenici mogu na različite načine izraziti svoju kreativnost, a uloga je učitelja pomoći im u pronalaženju načina koji im najbolje odgovaraju. Poticanju kreativnosti ne ide u prilog vremensko ograničenje, niti suviše detaljno planiranje i kruto pridržavanje predviđenog plana. Važan je kontinuitet u poticanju kreativnosti. Smatramo kako ovo istraživanje može poslužiti studentima i učiteljima razredne nastave kao poticaj za njihov stvaralački pristup nastavnoj prasku jer je odgajati za kreativnost moguće samo kreativnošću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)