Pregled bibliografske jedinice broj: 458382
Poticanje stvaralaštva u razrednoj nastavi
Poticanje stvaralaštva u razrednoj nastavi // Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : Knjiga radova : Priručnik za sadašnje i buduće učiteljice i učitelje = Encouraging creativity in education : Collection of papers : a Handbook for Current and Future Teachers / Munk, Krešimir (ur.).
Zagreb: Profil International, 2009. str. 178-190
CROSBI ID: 458382 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje stvaralaštva u razrednoj nastavi
(Stimulating creativity in primary education)
Autori
Martić, Maja ; Bognar, Branko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Poticanje stvaralaštva u odgoju i obrazovanju : Knjiga radova : Priručnik za sadašnje i buduće učiteljice i učitelje = Encouraging creativity in education : Collection of papers : a Handbook for Current and Future Teachers
Urednik/ci
Munk, Krešimir
Izdavač
Profil International
Grad
Zagreb
Godina
2009
Raspon stranica
178-190
ISBN
978-953-12-1143-7
Ključne riječi
kreativnost, razredna nastava, akcijsko istraživane
(creativity, junior education, action research)
Sažetak
U ovom akcijskom istraživanju opisana su i interpretirana nastojanja studentice razredne nastave u poticanju kreativnosti učenika četvrtoga razreda. Tijekom tri tjedna stručno-pedagoške prakse provedene su 23 stvaralačke aktivnosti u okviru nastave matematike, hrvatskoga jezika, prirode i društva te likovne i glazbene kulture. Pisanje šaljivih pjesama pomoću ponuđenih riječi, izrada crteža od geometrijskih likova i vođene fantazije neke su od aktivnosti koje su opisane u ovome radu. Unatoč tome što su kreativne aktivnosti učenicima bile zabavne i poticajne, one su kod njih izazvale zbunjenost i nesnalaženje. Kao najbolji poticaj za kreativnost učenika pokazale su se aktivnosti u kojima su učenici trebali nešto nacrtati ili izraditi od pripremljenog materijala. Učenici su tijekom istraživanja započeli slobodnije iznositi vlastite ideje i manje „kopirati” tuđe. Osim toga, izostanak dosade i uživanje u aktivnostima doprinio je učeničkoj inicijativi i stvaranju neobičnih, originalnih radova. Kako bi učitelji bili u stanju osmišljavati različite aktivnosti koje potiču učeničku kreativnost, važno ih je za to osposobiti i poticati još za vrijeme studija. Jedna od mogućnosti primjene i evaluacije kreativnih ideja budućih učitelja su akcijska istraživanja kao važna sastavnica stvaralačkog pristupa znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Branko Bognar
(autor)