Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 457937

Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje


Bašić, Slavica
Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje // Odgojne znanosti, 11 (2009), 279; 285-44 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 457937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje
(Child (student) as a partner in education: critical reflection)

Autori
Bašić, Slavica

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 279; 285-44

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
dijete; odgoj; postmoderna slika djeteta; partnerstvo djece i odraslih
(child; education; postmodern child depiction; partnership between children and adults)

Sažetak
Pristupnica tematizira , u hrvatskoj pedagogiji, vrlo oskudno bavljenje postmodernom slikom djeteta kao “socijalnog aktera” i “partnera u (vlastitom) odgoju”. Nekritički prihvaćena u pedagogiji i u osnovi antipedagoška, upravo ta slika odgajateljima i učiteljima nudi se kao obvezujuća i iz nje se izvode kriteriji kvalitete pedagoških institucija te kompetencije odgojitelja i učitelja. S obzirom na dalekosežne posljedice zahtjeva za “partnerstvom s djecom i mladima” autorica ukazuje na granice važenja samog pojma “partnerski odnos učitelj – učenik” i na posljedice njegove primjene na sve vrste odnosa odraslih i djece. Iz pedagoške perspektive postavljeno je pitanje: ako odrasli (a posebno roditelji i profesionalni pedagozi – odgojitelji i učitelji) djecu i mlade konfrontiraju s autonomijom i samoodređenjem, ako zahtijevaju ili djecu obvezuju na to, onda autonomija i samoodređenje mijenjaju stranu i postaju izvana postavljeni zahtjev, naložena norma. Ta norma, kao i svaka druga, djeci i mladima može postati veliko opterećenje i štetiti njihovu razvoju. Tko je onda za to odgovoran? Autorica kritičkom analizom teorije Hermana Gieseckea o partnerstvu djece i odraslih, dokazuje ograničeno područje važenja pojma „parnerstva“ u teoriji pedagoškog odnosa i ukazuje na posljedice shvaćanja djeteta kao parnera i prenošenja odgovornosti za učenje i za razvoj na dijete. Rad je teorijski doprinos općoj pedagogiji, teoriji pedagoškog odnosa, školskoj pedagogiji i pedagogiji djetinjstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Slavica Bašić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bašić, Slavica
Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje // Odgojne znanosti, 11 (2009), 279; 285-44 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bašić, S. (2009) Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje. Odgojne znanosti, 11 (279), 285-44.
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2009}, pages = {285-44}, keywords = {dijete, odgoj, postmoderna slika djeteta, partnerstvo djece i odraslih}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {279}, issn = {1846-1204}, title = {Dijete (u\v{c}enik) kao partner u odgoju:kriti\v{c}ko razmatranje}, keyword = {dijete, odgoj, postmoderna slika djeteta, partnerstvo djece i odraslih} }
@article{article, author = {Ba\v{s}i\'{c}, Slavica}, year = {2009}, pages = {285-44}, keywords = {child, education, postmodern child depiction, partnership between children and adults}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {11}, number = {279}, issn = {1846-1204}, title = {Child (student) as a partner in education: critical reflection}, keyword = {child, education, postmodern child depiction, partnership between children and adults} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font