Pregled bibliografske jedinice broj: 457937
Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje
Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje // Odgojne znanosti, 11 (2009), 279; 285-44 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 457937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete (učenik) kao partner u odgoju:kritičko razmatranje
(Child (student) as a partner in education: critical reflection)
Autori
Bašić, Slavica
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11
(2009), 279;
285-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete; odgoj; postmoderna slika djeteta; partnerstvo djece i odraslih
(child; education; postmodern child depiction; partnership between children and adults)
Sažetak
Pristupnica tematizira , u hrvatskoj pedagogiji, vrlo oskudno bavljenje postmodernom slikom djeteta kao “socijalnog aktera” i “partnera u (vlastitom) odgoju”. Nekritički prihvaćena u pedagogiji i u osnovi antipedagoška, upravo ta slika odgajateljima i učiteljima nudi se kao obvezujuća i iz nje se izvode kriteriji kvalitete pedagoških institucija te kompetencije odgojitelja i učitelja. S obzirom na dalekosežne posljedice zahtjeva za “partnerstvom s djecom i mladima” autorica ukazuje na granice važenja samog pojma “partnerski odnos učitelj – učenik” i na posljedice njegove primjene na sve vrste odnosa odraslih i djece. Iz pedagoške perspektive postavljeno je pitanje: ako odrasli (a posebno roditelji i profesionalni pedagozi – odgojitelji i učitelji) djecu i mlade konfrontiraju s autonomijom i samoodređenjem, ako zahtijevaju ili djecu obvezuju na to, onda autonomija i samoodređenje mijenjaju stranu i postaju izvana postavljeni zahtjev, naložena norma. Ta norma, kao i svaka druga, djeci i mladima može postati veliko opterećenje i štetiti njihovu razvoju. Tko je onda za to odgovoran? Autorica kritičkom analizom teorije Hermana Gieseckea o partnerstvu djece i odraslih, dokazuje ograničeno područje važenja pojma „parnerstva“ u teoriji pedagoškog odnosa i ukazuje na posljedice shvaćanja djeteta kao parnera i prenošenja odgovornosti za učenje i za razvoj na dijete. Rad je teorijski doprinos općoj pedagogiji, teoriji pedagoškog odnosa, školskoj pedagogiji i pedagogiji djetinjstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Slavica Bašić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI