Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 457918

Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva


Erdeljac, Vlasta; Willer-Gold, Jana
Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva // Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 353-367


CROSBI ID: 457918 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva
(The explicit and implicit in language learning: the linguistic perspective)

Autori
Erdeljac, Vlasta ; Willer-Gold, Jana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Rano učenje hrvatskoga jezika 2

Urednik/ci
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante

Izdavač
Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2008

Raspon stranica
353-367

ISBN
978-953-7210-18-2

Ključne riječi
lingvistička kompetencija, implicitno znanje/učenje, eksplicitno znanje/učenje, metajezično znanje, funkcionalno-komunikacijski pristup, normativno-gramatički pristup
(linguistic competence, implicit knowledge/learning, explicit/knowledgw/learning, metalinguistic knowledge, functional-communicative approach, normativ-grammar approach)

Sažetak
Naglašavanje važnosti poticanja i razvijanja komunikacijske kompetencije nasuprot lingvističkoj, osobito kod djece u prvim razredima osnovne škole (Pavličević-Franić, 2000 ; Pavličević-Franić, 2001) odražava se uvođenjem u nastavu hrvatskoga jezika , funkcionalno-komunikacijskog pristupa umjesto normativno-gramatičkoga. Očito je da odnos komunikacijske i lingvističke kompetencije pripada temeljnim teorijskim i praktičnim problemima u području učenja jezika. Ovaj rad usredotočit će se na lingvističku kompetenciju s osnovnom namjerom da se uz pomoć lingvističkih pretpostavki pokuša protumačiti neuspješnost normativno-gramatičkoga pristupa u podučavanju jezika, odnosno u učeničkom stjecanju jezičnih znanja. U tu svrhu lingvistička kompetencija predškolskoga djeteta razložena je na tri vrste jezičnih znanja (Ellis, 2005 ; Hulstijn, 2005): implicitno znanje – usvojeno je nesvjesno znanje materinjskoga (prvog) jezika s kojime učenici dolaze u osnovnu školu, a koje čineći podlogu ukupnog jezičnog znanja govornika, omogućava tečnu produkciju i usmjerenost pažnje na poruku ; eksplicitno znanje – svjesno je naučeno znanje koje omogućava učeniku razumijevanje procesa i pravila svojega jezika te svjesnu kontrolu nad izričajem ; i metajezično znanje – tj. znanje tehničkih termina koji omogućavaju učeniku da objasni procese i pravila svojega jezika. Na temelju saznanja o trima lingvističkim kompetencijama te o postojećim pristupima poučavanja hrvatskoga jezika u osnovnoj školi, u zaključku se razmatraju metode poučavanja kojima bi se eventualno omogućila veća učinkovitost: funkcionalno-komunikacijska, revidirana normativno-gramatička i proširena funkcionalno-komunikacijska metoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-0743 - Konstrukcija i struktura jezičnog identiteta (Erdeljac, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jana Willer Gold (autor)

Avatar Url Vlasta Erdeljac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Erdeljac, Vlasta; Willer-Gold, Jana
Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva // Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 353-367
Erdeljac, V. & Willer-Gold, J. (2008) Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva. U: Pavličević-Franić, D. & Bežen, A. (ur.) Rano učenje hrvatskoga jezika 2. Zagreb, Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 353-367.
@inbook{inbook, author = {Erdeljac, Vlasta and Willer-Gold, Jana}, year = {2008}, pages = {353-367}, keywords = {lingvisti\v{c}ka kompetencija, implicitno znanje/u\v{c}enje, eksplicitno znanje/u\v{c}enje, metajezi\v{c}no znanje, funkcionalno-komunikacijski pristup, normativno-gramati\v{c}ki pristup}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {Eksplicitno i implicitno u u\v{c}enju jezika: lingvisti\v{c}ka perspektiva}, keyword = {lingvisti\v{c}ka kompetencija, implicitno znanje/u\v{c}enje, eksplicitno znanje/u\v{c}enje, metajezi\v{c}no znanje, funkcionalno-komunikacijski pristup, normativno-gramati\v{c}ki pristup}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Erdeljac, Vlasta and Willer-Gold, Jana}, year = {2008}, pages = {353-367}, keywords = {linguistic competence, implicit knowledge/learning, explicit/knowledgw/learning, metalinguistic knowledge, functional-communicative approach, normativ-grammar approach}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {The explicit and implicit in language learning: the linguistic perspective}, keyword = {linguistic competence, implicit knowledge/learning, explicit/knowledgw/learning, metalinguistic knowledge, functional-communicative approach, normativ-grammar approach}, publisher = {Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI) ; U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font