Pregled bibliografske jedinice broj: 457554
Povezanost anksioznosti i neuroticizma, ekstraverzije i savjesnosti: analize na razini osobina i faceta
Povezanost anksioznosti i neuroticizma, ekstraverzije i savjesnosti: analize na razini osobina i faceta, 2009., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 457554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost anksioznosti i neuroticizma, ekstraverzije i savjesnosti: analize na razini osobina i faceta
(Relations between anxiety and neuroticism, extraversion and consciousness: factor and facet level analysis)
Autori
Hudolin, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.07
Godina
2009
Stranica
33
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
ispitna anksioznost; IPIP; facete; uspješnost; zadovoljstvo
(test anxiety; IPIP; facets; achievement; contentment)
Sažetak
U ovom radu istražili smo povezanost ispitne anksioznosti, koncipirane kao situacijski specifične osobine ličnosti koja opisuje zabrinutost oko mogućih negativnih posljedica neuspjeha i prateću emotivnu pobuđenost u evaluativnoj situaciji, sa širim dimenzijama ličnosti - neuroicizmom, ekstraverzijom i savjesnošću, te njihov odnos sa mjerama uspješnosti i zadovoljstva. Utvrđena je značajna pozitivna povezanost ispitne anksioznosti sa osobinom neuroticizma, kao i niska negativna relacija sa ekstraverzijom, dok su na razini faceta neuroticizma (samosvjesnost, ranjivost i anksioznost pritom pokazale znatnu, a depresija i ljutnja nešto blažu korelaciju), te asertivnost i vedrina u okviru ekstraverzije. U okviru savjesnosti dobili smo suprotstavljene rezultate: faceta samoefikasnosti pokazala je negativnu, a faceta urednosti pozitivnu relaciju sa ispitnom anksioznosti. Ipak, neuroticizam se pokazao ključnim faktorom u svim ovim odnosima. Kriteriji uspješnosti i zadovoljstva najveću povezanost pokazuju sa savjesnošću, i to u pozitivnom smjeru, dok su veze s ispitnom anksioznošću negativne. Ispitna anksioznost je k tome pokazala negativan doprinos u predikciji prosječne ocjene, samoprocijenjene uspješnosti i zadovoljstva studenta samim sobom, iznad onog kojeg daju šire osobine ličnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Denis Bratko
(mentor)