Pregled bibliografske jedinice broj: 457366
Povezanost između dimenzija samopoimanja i uključenosti u izvannastavne aktivnosti kod učenika osnovne škole
Povezanost između dimenzija samopoimanja i uključenosti u izvannastavne aktivnosti kod učenika osnovne škole, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 457366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost između dimenzija samopoimanja i uključenosti u izvannastavne aktivnosti kod učenika osnovne škole
(Relation between self-concept dimensions and engagement in extracurricular activities among primary school students)
Autori
Čorić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
31.03
Godina
2010
Stranica
31
Mentor
Bratko, Denis
Ključne riječi
samopoimanje; percepcija kompetentnosti; izvannastavne aktivnosti; osnovnoškolci
(self-concept; perception of competence; extracurricular activities; primary school)
Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su provjeriti postoje li razlike u dimenzijama samopoimanja između učenika uključenih u izvannastavne aktivnosti i onih koji nisu uključeni u izvannastavne aktivnosti. Također se promatrala razlika između učenika različitog spola i različite školske dobi s obzirom na uključenost u izvannastavne aktivnosti. Sudionici (N=211) su bili učenici petih, šestih, sedmih i osmih razreda jedne zagrebačke osnovne škole. Uspoređeni su rezultati na pojedinim dimenzijama samopoimanja, mjereni Skalom percipirane kompetentnosti autorice S. Harter, za svaku od dviju grupa u koje su učenici bili podijeljeni s obzirom na njihovu uključenost u izvannastavne aktivnosti. t-testom se ustanovilo da se s obzirom na uključenost u izvannastavne aktivnosti učenici razlikuju u dimenziji školske kompetetnosti na način da su na toj dimenziji učenici koji su uključeni u izvannastavne aktivnosti postigli statistički značajno više rezultate. Na dimenziji socijalne prihvaćenosti, sportske kompetentnosti, regulacije ponašanja, tjelesnog izgleda i općeg samopoštovanja nisu nađene statistički značajne razlike među grupama. S obzirom na spol, sudionici se razlikuju statistički značajno na dimenzijama regulacije ponašanja (u kojoj djevojke postižu statistički značajno više rezultate u odnosu na mladiće). Hi-kvadrat testom nije dobivena statistički značajna razlika između djevojaka i mladića u odnosu na njihovu uključenost u izvannastavne aktivnosti. Analizom varijance (ANOVA) je testirana razlika u dimenzijama samopoimanja između ispitanika petog, šestog, sedmog i osmog razreda. Dobiveni rezultat pokazuje da ne postoji statistički značajna razlika u dimenzijama samopoimanja između navedenih skupina ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Bratko, Denis, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Denis Bratko
(mentor)